Direktør jørn kjos er fornøyd med inntjeningen på langrutene( Foto: Norwegian)
Direktør jørn kjos er fornøyd med inntjeningen på langrutene( Foto: Norwegian)

Norwegians trafikktall for oktober er fortsatt preget av vekst internasjonalt –særlig på langrutene. I Skandinavia er utviklingen stabil. Den solide fyllingsgraden fortsatte for Norwegian i oktober med 88 prosent, en økning på 6,2 prosentpoeng fra samme måned i fjor. Nærmere 2,4 millioner passasjerer reiste med selskapet denne måneden, en økning på seks prosent. Norwegian har satt lite ny kapasitet i markedet de siste månedene, og trafikktallene viser en stabil og god utvikling. Det samme gjelder bookingene fremover. Trenden med
vekst på langrutene, ikke minst til og fra London Gatwick, fortsetter, skriver selskapet i en pressemelding.

Økning med seks prosent

I oktober fløy 2 385 906 passasjerer med Norwegian, en økning på seks prosent sammenlignet med samme måned i fjor. Den totale trafikkveksten (RPK) økte med ti prosent, mens kapasiteten (ASK) økte med to prosent denne måneden. Fyllingsgraden på 87,8 prosent er en økning på hele 6,2 prosentpoeng fra samme måned i fjor. 96 prosent av setene på langdistanseflyene var fylt i oktober til en lavere pris, sier administrerende direktør Bjørn Kjos til Nordic News.

– Det vi spesielt merker oss denne måneden er stabil vekst i det skandinaviske markedet, ikke minst i Norge hvor mange har spådd nedgang i flytrafikken. Når bedriftene må se etter rimeligere reiser til sine ansatte innebærer det en fordel for oss som tilbyr god kvalitet Norwegian gjennomførte 99,7 prosent av de planlagte flygningene i oktober, hvorav 85,3 prosent gikk på oppsatt rutetid, sier kommunikasjonsdirektør Anne-Sissel Skånvik, i Noregian.

Norwegian tjener penger på langrutene( Foto: Norwegian)
Norwegian tjener penger på langrutene( Foto: Norwegian)

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*