• Tre nye AI-drevne løsninger legges til i produktporteføljen til Visa Protect, for å hjelpe til med å blokkere svindel.
  • Blant de nyeste tjenestene: en toppmoderne svindelløsning for straksbetalinger, og forbedret funksjonalitet for å redusere svindel – uavhengig av betalingsnettverk.
  • Global økning i bruk på tvers av tjenesteprodukter – Visas største 265 kunder bruker nå i gjennomsnitt 22 av Visas verdiskapende tjenesteprodukter1.

SAN FRANCISCO – 27. mars 2024 – I dag har Visa (NYSE:V), en leder innen digitale betalinger, kunngjort fortsatt utvidelse av sin globale verdiskapende tjenestevirksomhet. Selskapet inkluderer tre nye AI-drevne risiko- og svindelforebyggende løsninger i den helhetlige Visa Protect-porteføljen. De nye produktene er utviklet for å redusere svindel på tvers av betalinger, både umiddelbare konto-til-konto- betalinger, og betalinger som gjennomføres uten kort til stede, som kalles CNP-betalinger, både i og utenfor Visas betalingsnettverk.

Visa Protect inngår i et bredt spekter av Visas verdiskapende tjenester. Porteføljen har vokst til å inkludere nesten 200 produkter, og dekker fem etterspurte kategorier: Acceptance, Advisory, Issuing, Open Banking og Protect.

For å hjelpe kunder med å navigere et økende antall komplekse problemstillinger, har Visa kombinert betydelige investeringer innen AI og svindelforebygging med tiår med ekspertise. I løpet av de siste fem årene alene har Visa investert 10 milliarder dollar i teknologi og innovasjon, for å redusere forekomst av svindel og øke sikkerheten i nettverket.

– Digitale betalinger handler om langt mer enn å gjennomføre et salg. Vi går inn i en æra med moderne handel, der vinnerne beveger seg raskt, AI er essensielt, opplevelser er fleksible og sikkerhet er innebygd, sier Antony Cahill, Global Head of Value-Added Services, Visa.

– Bedrifter leter etter partnere som kan muliggjøre deres ambisjoner om å konkurrere og vinne, og vi er stolte over å være den betrodde partneren som hjelper et økende antall kunder med å gjøre akkurat det, i dagens svært konkurransepregede marked, forteller Cahill.

Sikkerhet og svindelforebygging er noe Visa brenner for. I fjor hjalp Visa med å blokkere svindelaktivitet tilsvarende 40 milliarder dollar, nesten dobbelt så mye som året før2. Dagens kunngjøring omhandler tre Visa Protect-løsninger som er ment å adressere kundenes behov, og utnytte selskapets dyptgående ekspertise innen AI:

  • Visa Deep Authorization (VDA): Utviklet som følge av stadig mer sofistikerte digitale svindelforsøk mot utstedere, er VDA en ny løsning for risikoskåring av transaksjoner, skreddersydd å håndtere CNP-betalinger på en bedre måte. Drevet av en verdensledende dyplærings-nevral nettverksmodell (RNN) og petabyte med kontekstuell data, er VDA designet for å bekjempe svindel, uten å forstyrre digitale transaksjonsopplevelser.
  • Utvidelse av Visa Advanced Authorization (VAA) og Visa Risk Manager (VRM) for kortbetalinger med ikke-Visa-kort:Visas omfattende, AI-drevne løsninger for svindelrisikostyring er nå nettverksordningsagnostiske. Dette gjør det mulig for utstedere å forenkle svindelforebyggingen sin til en enkelt svindeldeteksjonsløsning, som bidrar til å styrke beskyttelse mot svindel og samtidig redusere transaksjonskostnader.
  • Beskyttelse for konto-til-konto-betalinger i sanntid: Visas første svindelforebyggende løsning bygget spesifikt for straksbetalinger, inkludert digitale P2P-lommebøker, konto-til-konto-transaksjoner og sentralbankenes straksbetalingssystemer. Drevet av dyplæringsmodeller for AI-deteksjon, gir denne nye tjenesten transaksjonene en risikoscore i sanntid, som hjelper finansinstitusjoner med å forhindre svindel ved automatisk å blokkere dårlige transaksjoner før de skjer.

Hvert av produktene vil bli tilgjengelige for kunder fra første halvdel av 2024, med ulike lanseringsdatoer etter produkt og marked.

– Digitale betalinger i sanntid er for allment tilgjengelige å regne, og dette skaper et behov for sikkerhetsløsninger som er transformative og kan tilpasses til virkeligheten, forteller James Mirfin, Senior Vice president og Global Head of Risk and Identity Solutions i Visa.

– Mens digital svindel vokser i både volum og kompleksitet, holder Visa tritt ved å styrke vår kraftige portefølje med løsninger for risikohåndtering og svindelforebygging. Dette gjør vi blant annet gjennom vår uovertrufne teknologiinnovasjon og AI-ekspertise, og ved å utvide løsningenes nytte både i og utenfor Visa-nettverket, sier Mirfin.

For å lære mer om ende-til-ende-sikkerhetsløsninger fra Visa, besøk vår side for Intelligent sikkerhet og Visa.com for mer informasjon om Visas verdiskapende tjenester for bedrifter.

Mediekontakt:

Kryssa Guntrum

kguntrum@visa.com

Visas årsrapport for 2023

2Visas egne data fra 1. oktober 2022 til 30. september 2023.


About Visa Inc.

Visa Inc. (NYSE: V) is a global payments technology company that connects consumers, businesses, financial institutions, and governments in more than 200 countries and territories to fast, secure and reliable electronic payments. We operate one of the world’s most advanced processing networks — VisaNet — that is capable of handling more than 65,000 transaction messages a second, with fraud protection for consumers and assured payment for merchants. Visa is not a bank and does not issue cards, extend credit or set rates and fees for consumers. Visa’s innovations, however, enable its financial institution customers to offer consumers more choices: pay now with debit, pay ahead with prepaid or pay later with credit products. For more information, visit our website (www.visaeurope.com), the Visa Vision blog (vision.visaeurope.com), and @VisaInEurope

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*