Stockholm – Tele2 AB (“Tele2”) (Nasdaq Stockholm: TEL2 A og TEL2 B) utnytter Amazon Web Services (AWS) for å lansere en Internet of Things (IoT) kundestøtteløsning, drevet av Amazon Bedrock.

Dette er en fullt administrert tjeneste som muliggjør rask bygging og skalering av generativ kunstig intelligens (AI)-applikasjoner ved å gjøre et utvalg grunnmodeller fra ledende AI-selskaper tilgjengelige gjennom enkle applikasjonsprogrammeringsgrensesnitt (API)-kall. Denne innovative løsningen vil være tilgjengelig for Tele2s IoT-støtteagenter og er satt til å redefinere kundeservicestandarder. Ettersom Tele2 fortsetter utvidelsen av sin IoT-virksomhet i Europa, er det av stor betydning å holde nivået på kundetilfredsheten høy uten proporsjonalt å øke størrelsen på driftsteamet. For å oppnå dette ser Tele2 ut til å forbedre kundeserviceverktøyene, dataene og innsikten som er tilgjengelig for støtteagenter, slik at de bedre kan håndtere kundeproblemer og identifisere grunnleggende årsaker til raskere løsninger. Med de nåværende fremskrittene innen AI-teknologi, ble løsningen designet ved hjelp av AWS-tjenester og vist frem for kunder på Tele2 IoT Talks på slutten av 2023.

Hjelper med kundestötte

Den vil hjelpe Tele2 IoT-kundestøtteagenter med å gi raskere og mer detaljerte samtalesvar på IoT-kundehenvendelser på tvers av flere kanaler. Løsningen er bygget på Amazon Bedrock og bruker flere store språkmodeller (LLM) gjennom interne chatboter som er trent på spesifikk telekomdomenekunnskap. Den gir oppsummert innsikt på tvers av forskjellige store datasett spesifikke for IoT-tjenester rett i hendene på støtteagenter. De kan raskt og privat tilpasse de underliggende modellene for raskere og mer fokuserte oppløsninger, noe som fører til en bedre kundeopplevelse, samtidig som de beskytter kundespesifikke data gjennom sikret tilgang til Amazon Bedrock.

Flerspråklig stötte

Tele2 tar innovasjonsreisen inn i neste år, og fokuserer på å forbedre løsningen med flerspråklig støtte for å muliggjøre ytterligere lokalisering for sine agenter. Et tilleggsmål er å gjøre det tilgjengelig for IoT-partnere og kunder som en løsning med flere leietakere. På denne måten kan de øke sin egen sluttkundeserviceeffektivitet og tilfredshet i B2B2x-scenarier gjennom strømlinjeformet og personlig støtte. «Ved å utnytte AWS for å akselerere vår generative AI-innovasjon innen kundeservice, er vi sikre på at vi kan lindre presset på våre kundeserviceagenter og støtte vår europeiske ekspansjon. Det viktigste er at vi vil fortsette å forbedre opplevelsen og tilfredsheten til kundene våre, samtidig som vi setter nye standarder innen respons, nøyaktighet og sikkerhet, sier Cyril Deschanel, administrerende direktør i Tele2 IoT. «Å gjøre det mulig for Tele2 å lansere denne løsningen så raskt har vært mulig gjennom Amazon Bedrock. Denne plattformen gjør generative AI-funksjoner tilgjengelige for telekomoperatører gjennom enkle API-anrop. Det fjerner kompleksitet og gir dem umiddelbar og sikker tilgang til et bredt spekter av store språkmodeller for rask innovasjon, foredling og tilpasning.

Vil gi bedre opplevelse

Tele2 brukte disse egenskapene til virkelige scenarier for å forbedre opplevelsen for deres IoT-kundebase for å frigjøre potensialet til denne teknologien for dem, sier Ajay Rane, leder for Telco IoT GTM hos AWS. For mer informasjon, vennligst kontakt: Jessica Hjälmered, Senior Communication Manager, Telefon: +46 704 26 43 79 Stefan Billing, leder for investorrelasjoner, telefon: +46 701 66 33 10 Om Tele2 Tele2 er et ledende telekommunikasjonsselskap med mål om å muliggjøre et samfunn med ubegrensede muligheter. Gjennom våre nettverk og tjenester – alt fra bredbånd, datanettverk, mobil- og fasttelefoni til TV, streaming og globale IoT-tjenester – er vi dypt knyttet til alle aspekter av dagens digitale livsstil. Ved å gjøre infrastrukturen vår mer kraftfull, sikker og bærekraftig legger vi til rette for samme type samfunnsutvikling. Tele2 ble grunnlagt i 1993 og er notert på Nasdaq Stockholm. I 2022 genererte selskapet en omsetning på 28 milliarder SEK, med en underliggende EBITDAaL på 10 milliarder SEK. For siste nytt og økonomiske definisjoner, vennligst besøk vår nettside www.tele2.com. Denne informasjonen ble brakt til deg av Cision http://news.cision.com

Jessica Hjälmered, presskontakt Tele 2

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*