I november hadde Norwegian 1 005 380 passasjerer, mot 124 481 i november i fjor.

Pandemien har i lang tid vist oss at situasjonen for reisende kan endre seg. Norwegian fortsetter å imøtekomme kundenes behov ved å gjøre billettkjøp mer fleksibelt.

Norwegians trafikktall for november viser at også denne måneden var det over én million passasjerer som reiste med Norwegian. Selskapetets produksjon for vintersesongen og rutetilbudet har vært tilpasset etterspørselen fra kundene.

— Resultatet viser at vi har truffet godt med å tilpasse produksjonen til kundenes reisebehov. Spania er ett av markedene vi ser en god utvikling i bookingene. Den siste måneden har vi gjort det enda tryggere for kundene å kjøpe billetter ved å forlenge muligheten for én gebyrfri endring også av de rimeligste billettene som ikke er fleksible i utgangspunktet, sier Geir Karlsen, konsernsjef i Norwegian.

I november hadde Norwegian 1 005 380 passasjerer, mot 124 481 i november i fjor. Sett opp mot november 2020 har den totale kapasiteten (ASK) økt med 541 prosent og passasjertrafikken (RPK) er opp 1007 prosent.  Videre lå fyllingsgraden i november på 76,6 prosent.

I november hadde Norwegian i gjennomsnitt 49 fly i drift, mens 99,8 prosent av oppsatte flyvninger ble gjennomført. Punktligheten var på 91,3 prosent.

Tidligere i pandemien innførte Norwegian en midlertidig ordning for gebyrfri endring av billetter som i utgangspunktet ikke er fleksible. Denne ordningen har selskapet nå valgt å forlenge, og kundene kan nå gjøre en ombooking uten gebyrer for alle flyreiser som er bestilt frem til 31. januar 2022. Hele reisen i den nye bestillingen, inkludert returreise, må være gjennomført innen 29. oktober 2022.

Dette betyr at kunder får mer fleksibilitet for bestillinger til ikke bare juleferien, men også til vinter-, påske-, sommer-, og høstferiene.

Lavprisselskapet Norwegian opererer med billetter i tre ulike kategorier: LowFare, LowFare+ og Flex. Det er varierende regler og vilkår etter hvilken billett man velger å kjøpe. Bakgrunnen for å ha ulike billett-kategorier er å kunne tilby kundene valgfrihet slik at hver og en kan skreddersy den reisen som passer best. Kundene kan for eksempel velge om de ønsker å reise uten bagasje, med én koffert eller to, og reisende kan også velge sitt favorittsete som et tilleggsprodukt.

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*