YouGov har undersøkt kundelojalitet i Norge(Ill: YouGov)

64 % av nordmennene går som regel etter den laveste prisen når de handler, mens over en tredjedel alltid ser etter spesialtilbud. Men hva karakteriserer de nordmenn som alltid er på utkikk etter et godt tilbud? YouGov Norway har undersøkt dette i høst, skriver Nordic News.

Når man ser på de norske tilbudsjegernes demografi, viser det seg at det er størst representasjon blant folk som bor på Vestlandet. Dessuten er over en fjerdedel (27 %) av tilbudsjegerne single uten hjemmeboende barn.

Tilbudsjegerne liker generelt sett å være strukturerte når det gjelder ukentlige innkjøp. Mens 28 % planlegger innkjøpene sine, holder 57 % seg som regel til et stramt budsjett når de handler, akkurat som 56 % alltid sjekker produktanmeldelser før de kjøper noe.

Sammenlignet med den generelle befolkningen er tilbudsjegerne mer oppmerksomme på direktereklame, dvs. reklame i postkassen, og ser de et merke på tilbud, er de tilbøyelige til å slå til, selv om de har et annet favorittmerke.

Undersøkelsen er basert på data fra YouGov Profiles og er samlet inn i en 12-månedersperiode frem til 4. oktober 2020.

Mange av tilbudsjegerne er dessuten medlem av lojalitetsprogrammer, der man ofte kan få prisfordeler som medlem. Her er tilbudsjegernes topp-3: Rema 1000s Æ-app (59 %), IKEA Family (54 %) og H&M Club (39 %).

Om undersøkelsen

Undersøkelsen er basert på data fra YouGov Profiles og er samlet inn i en 12-månedersperiode frem til 4. oktober 2020.

Segmenteringsverktøyet YouGov Profiles gjør det mulig å kartlegge og analysere ulike befolkningsgrupper.

https://yougov.no/find-solutions/profil

Undersøkelsen er basert på data fra YouGov Profiles og er samlet inn i en 12-månedersperiode frem til 4. oktober 2020. Segmenteringsverktøyet YouGov Profiles gjør det mulig å kartlegge og analysere ulike befolkningsgrupper.

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*