CEO og Chairman i Visa globalt fotografert av Visa( Kilde Visa.coms hjemmesider)

OSLO – 8. DESEMBER 2021 – Visa (NYSE: V) lanserer i dag Visa’s Global Crypto Advisory Practice, et tilbud designet for å hjelpe klienter og partnere til å navigere innen kryptovaluta.

Forståelse for kryptoøkosystemet er et viktig første skritt for finansinstitusjoner som er ivrige etter å tiltrekke seg kunder med et kryptotilbud, eller sentralbanker som utforsker digitale valutaer. Gjennom vårt arbeid med mer enn 60 kryptoplattformer, har Visas globale nettverk av konsulenter og produkteksperter inngående ekspertise for å hjelpe finansinstitusjoner til å evaluere kryptomuligheter, utvikle konkrete strategier og pilotere nye brukeropplevelser og innovasjoner som kryptobelønningsprogrammer og CBDC-integrerte lommebøker.

«Vi har sett et tydelig skifte i våre kunders tankesett det siste året, fra et ønske om å utforske og eksperimentere med krypto, til å faktisk bygge en strategi og et veikart,» sier Claudio Di Nella, leder av Visa Consulting & Analytics i Europa.

UNDERSØKER FORBRUKERHOLDNINGER

I en ny global studie[i], “The Crypto Phenomenon: Consumer Attitudes & Usage”, fant Visa at nesten en tredjedel av respondentene allerede har engasjert seg i kryptovaluta – en som et investeringsobjekt eller som byttemiddel. Nesten 40 % svarer at de sannsynligvis eller svært sannsynlig vil bytte primærbank til en bank som tilbyr kryptorelaterte produkter de neste 12 månedene.

«Krypto representerer et teknologisk skifte for pengebevegelser og digitalt eierskap,» sier Antony Cahill, viseadministrerende direktør i Visa Europe. «Når forbrukere endrer sin tilnærming til å investere, til bruk av banktjenester, og sitt syn på penger i fremtiden, vil enhver finansinstitusjon trenge en kryptostrategi.»

Ved å kartlegge mer enn 6.000 respondenter på tvers av åtte markeder (Argentina, Australia, Brasil, Tyskland, Hong Kong, Sør-Afrika, Storbritannia og USA), avdekket studien til Visa følgende innsikt:

  • Medienes overskrifter om krypto påvirker. Bevisstheten om kryptovaluta blant respondentene ligger på 94 prosent.
  • Nesten en av tre kryptobevisste voksne eier eller bruker allerede kryptovaluta. Majoriteten av denne gruppen (62 %) svarer at bruken har økt det siste året.
  • De største driverne for å eie og bruke kryptovaluta er å ta del i «fremtidens økonomi» (42 %) og å bygge rikdom (41 %).
  • Blant nåværende kryptoeiere uttrykker 81 % interesse for kryptokoblede betalingskort, som lar deg konvertere og bruke krypto på samme måte som du betaler med et debet- eller kredittkort i dag. 84 % er interessert i kryptobelønninger, som lar deg tjene krypto som belønning for kortforbruket ditt.
  • Forbrukere er villige til å bytte bank på jakt etter kryptoprodukter. 18 % av respondentene i undersøkelsen svarer at de sannsynligvis eller svært sannsynlig vil bytte primærbank til en som tilbyr kryptorelaterte produkter i løpet av de neste 12 månedene. Blant respondentene som allerede eier kryptovaluta, er nesten 40 % villige til å bytte bank, skriver Mynewsdesk eid av NH&ST i Oslo.

For å laste ned The Crypto Phenomenon: Consumer Attitudes & Usage, klikk her.

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*