CEO Christian Klein i SAP SE( Foto: SAP)

SAP SE og Microsoft annonserer at de skal integrere Microsoft Teams på tvers av SAPs intelligente forretningssoftwareløsninger. Med utgangspunkt i en felles dedikasjon om å forenkle kundenes reise til Cloud formaliserer SAP og Microsoft også en omfattende utvidelse av deres eksisterende strategiske partnerskap for å sette fart på adopsjonen av SAP S/4HANA® på Microsoft Azure.

«Nye måter å arbeide, samarbeide, og interagere på har fullstendig forandret hvordan virksomheter opererer» sa Christian Klein, SAP CEO og medlem av styret. «Ved å integrere Microsoft Teams på tvert av våre forretningsløsninger løfter vi mulighetene for å samarbeide på neste nivå, hvor vi sammen setter standarden for fremtidens arbeidsplass, og muliggjør en friksjonsfri virksomhet. Vårt tillitsfulle partnerskap med Microsoft fokuserer på å kontinuerlig fremme våres kunders suksess. Derfor utvider vi også interoperabiliteten med Azure». Mye har endret seg det siste året, hvor arbeidsdagen har blitt mer virtuell, og behovet for å ha Microsoft Teams til å avvikle møter, kommunisere og samarbeide har hatt en enorm økning. For å imøtekomme og understøtte disse forretning-og samfunnsmessige forandringene integrerer SAP og Microsoft nå Microsoft Teams på tvert av SAP-løsninger som SAP S/4HANA (intelligent ERP suite), SAP SuccessFactors (HR) og SAP Customer Experience (kundereise). Dette kan muliggjøre innovasjon, øke medarbeidernes produktivitet og engasjement, samt understøtte samarbeidende læring og global vekst. Integreringen er planlagt å kunne leveres i midten av 2021.

«Digital transformasjon har aldri hastet mer» sier Satya Nadella, Microsoft CEO. «Ved å bringe styrken fra Azure og Teams sammen med SAPs løsninger vil vi hjelpe flere virksomheter og organisasjoner å utnytte fordelene ved cloud slik at de i fremtiden raskere kan tilpasse seg og innovere».

CEO Satya Nadella i Microsoft( Foto: Microsoft)

SAP og Microsoft utvider også deres cloud partnerskap som ble annonsert i 2019, med nye tilbud innen cloud-automatisering og integrasjon for SAP S/4HANA på Microsoft Azure. Sammen utvider de virksomheters evne til å drifte en forretningskritisk intelligent virksomhet på Azure, samtidig som de hjelper kundene med å modernisere deres forretningssoftwareløsninger. SAP og Microsoft vil gi kundene:

  • Forenkling når on-premise SAP ERP-løsninger skal flyttes til skyen. I tillegg til bransjespesifikke road maps til cloud og referansearkitektur vil SAP og Microsoft fortsette med å co-innovere rundt SAP S/4HANA på Azure.
  • Utvide et felles engasjement med kunder og partnere. I tillegg til produktintegrasjon vil SAP, Microsoft og systemintegreringspartnere fortsatt leverer digitale road maps til kunder. Dette inkluderer handlingsorientert referansearkitektur og teknisk veiledning for å hjelpe kunder på deres reise mot cloud.
  • Øke investeringer i plattform og infrastruktur. SAP og Microsoft vil videreutvikle automatiserte migreringer samt forbedre drift, overvåkning og sikkerhet.

Kunder foretrekker ofte Azure når de flytter on-premise SAP S/HANA til skyen.

«Som en del av vår samlede transformasjon skiftet vi til SAP S/4HANA», sier John Hill, Carhartt CIO og SVP for Business Planning. «Å kjøre dette på Microsoft Azure gir oss den hastigheten, tilgjengeligheten, skalerbarheten og elastisiteten vi trenger for å få mer synlighet og bedre effektivitet på tvers av våre forretninger. Pandemien kom da vi var midt i en SAP-implementering. Ved å bruke Teams kunne vi fortsette prosjektet, holde oss til tidsplanen og sikre at alle var informert. Kombinasjonen av SAP og Microsoft var ekstra nyttig i en slik utfordrende tid».

«SAP S/4HANA har gitt oss sanntidsinnsikt i lagerbeholdningen vår, noe som er avgjørende for oss som apotek og kostholdsvirksomhet under en pandemi», sier Francesco Tinto, Walgreens Boots Alliance SVP og Global CIO. «Vi valgte å kjøre SAP S/4HANA på Azure på grunn av dets smidighet og fleksibilitet til å hurtig kunne skalere opp og ut med tanke på vårt forretningsbehov. Nå har vi tilgang til all dataen vår på ett sted, slik at vi kan tilby best mulig kundeopplevelse både online og i butikk. Microsoft Teams kombinert med SAP-løsninger hjalp oss med vår forretningskontinuitet, og gjorde det mulig for våre medarbeidere å samarbeide effektivt på tross av overgangen til hjemmekontor».

«Når det gjelder kundene våre som leverer personlig beskyttelsesutstyr og vernemidler kan vi ikke være forsinket. Vi stoler helt på at SAP og Microsoft leverer den digitale ryggraden vi trenger, og som er helt avgjørende for at vår forsyningskjede skal kunne gå problemfritt», sier Helge Brummer, Coats VP teknisk infrastruktur, support og drift. Kombinasjonen av Microsoft Teams og våre SAP-løsninger har gitt våre medarbeidere muligheten til å jobbe hvor som helst og samtidig sikre at ordrer leveres i tide hos våre kunder som bistår de som står i frontlinjen og risikerer sitt eget liv».

SAPs annerkjennelse av Azure til ERP Cloud-migrering avspeiles også i positiv kundefeedback om samarbeidet mellom virksomhetene. SAP og Microsoft vil fortsette å gjøre migrering enklere, og øke kundenes tillit til å kunne drive deres digitale virksomheter i skyen. Samtidig utrykker mange kunder et ønske om å kunne opprettholde multicloud-miljøer. SAP kommer til å fortsette sin mangeårige politikk om å støtte kunder som ønsker alternativer basert på deres forretningsspesifikke behov.

SAP og Microsoft annonserte nylig en oppdatering som gjør det mulig for kunder å designe og drive intelligente digitale forsyningskjeder og Industry 4.0-løsninger i skyen og på edge. 

SAP annonserer RISE with SAP, en milepæl hva gjelder tilbud som skal drive kunders helhetlige transformasjon for å bli en intelligent virksomhet.

RISE with SAP tilbyr kunder på alle nivåer av digital transformasjon en helt ny måte å redesigne prosesser på for å bedre sine resultater. Sammen med sitt store partnerøkosystem vil SAP levere rask «time-to-value» og fleksibilitet for at selskapene skal kunne trives underveis, alt dette uten store investeringer i forkant. Annonseringen om at SAP nå skal levere forretningstransformasjon «as-a-service» ble gjort under eventet «RISE with SAP: The Introduction», hvor SAP også avslørte planer om å gjøre et strategisk oppkjøp innen business process intelligence. Bli med Christian Klein og gjester som Microsoft, Siemens, LiveKindly på RISE with SAP: The Introduction her (On-demand).«Med geopolitisk spenning, miljøendringer og en pågående pandemi tvinges selskaper til å gjøre endringer raskere enn før», sa Christian Klein, CEO SAP. «Selskaper som kan tilpasse seg nye forretningsprosesser raskt vil få en stor fordel – og det kan SAP hjelpe dem med å oppnå. Det er det RISE with SAP handler om: å hjelpe kunder med å kontinuerlig finne nye måter å drive forretning i skyen på, og med det ligge foran resten av bransjen».

RISE with SAP er en samlet pakke som viser hver enkelt kunde hvordan de skal bli en intelligent virksomhet, uavhengig av startsted og kompleksitet. Dette tilbys gjennom et abonnement, og inneholder kun én ansvarlig part for service, drift og support. Denne helhetlige tilnærmingen kommer til å få selskaper til å endre deres virksomhet, ved å sørge for en smidig teknisk overgang til skyen og fortsette transformasjon. Sammen med vårt robuste økosystem av partnere vil SAP bistå selskaper gjennom deres forretningstranformasjon ved å:

  • Redesigne forretningsprosesser
    • Business process intelligence er bygd på SAPs forretningsmodell og ekspertise innen forretningsprosesser, noe vi har fått ved å ha jobbet med over 400.000 kunder på tvers av 25 forskjellige bransjer. Kunder kan kontinuerlig analysere hvordan deres forretningsprosesser presterer, bruke bransjestandarder som referanseindeks og enkelt tilpasse dem nye krav fra bransjen. Intelligente systemer kan enkelt bli en del av forretningsprosesser takket være en direkte forbindelse med SAPs arbeidsflyt, robotic process automation (RPA) og annen kunstig intelligens (KI / AI).
  • Muliggjøre teknisk migrering
    • SAP® – verktøy og services bistår hele den tekniske reisen med rask time-to-value, støttet av tilbud fra SAPs sterke partner økosystem. Dette inkluderer automatiserte servicer for å bistå overføringen til modulære og standardiserte løsninger for raskere konsumering av cloud-innovasjon, samt support fra tekniske arkitekter for å sørge for en smidig migrering- og adopsjonsprosess.
  • Kunders selvvalgte cloud-infrastruktur kjøres enten i et SAP data center, eller hos en selvvalgt hyperscaler for å dra nytte av mulighetene med «infrastruktur as-a-service» uten låsing av data og systemer.
  • Bygge en intelligent virksomhet
    • SAP Business Technology Platform tilbyr ett semantisk lag på tvers av hele virksomheten, og sørger for fundamentet for en helhetlig businesstransformasjon. Denne tilnærmingen gjør at kjernen i virksomheten holdes ren, og tillater enklere konsumering:
    • Enkelt å komplementere, utvide og integrere med SAP, partnere, og tredjepartsløsninger ved hjelp av samme datamodell og plattform-services som SAP-applikasjonene bruker.
    • Tilgang til mer enn 2,200 APIer for å sørge for korrekt integrering til on-premise, cloud og systemer som ikke er SAP sine.
    • Styre og planlegge i sanntid på tvers av virksomheten, og tilby data av høy kvalitet innen analyse, planlegging og AI-scenarioer takket være ett semantisk data-lag.
    • «Low-code» eller «no-code» – evner for å utvide SAP-løsninger, intelligent RPA for å drifte automatisering, og en arbeidsflyt i verdensklasse for å endre prosesser når det trengs.
  • SAP S/4HANA® Cloud (intelligent ERP forretningssoftware suite) har innebygget AI, RPA, avanserte analyseverktøy og fleksible implementeringsmuligheter avhengig av kundens kompleksitet.
  • Enhetlig tilgang til en av verdens største forretningsnettverk, og inkluderer SAPs leverandører og logistikksentre, samt ressurser innen intelligence-network som gjør at selskapet kan drifte hele forsyningskjeden sin for å raskere kunne gjøre endringer om forholdene i markedet forandres.

For mer informasjon om RISE with SAP kan du lese bloggene til Christian Klein, Juergen Mueller, Thomas Saueressig, Uwe Grigoleit, samt et intervju med Jan Gilg.

Les hva SAPs partnere sier her.

Besøk SAP News Center. Følg SAP på Twitter på @sapnews.

Besøk SAP News Center. Følg SAP på Twitter på @SAPNews.

Ulrika Wass
Head of Nordic & Baltic Communications, SAP
+46 73 827 1074
ulrika.wass@sap.com

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*