CEO Thomas Ingelath i Volvo Cars/Polar(Foto: Carsales.com.au)

Polestar ansetter 100 nye teknologi-eksperter

•Polestar utvider – digital utvikling er i selskapets kjerne

•Svensk elektrisk merkevare skal ansette mer enn 100 tek-personer på sitt hovedkontor i Göteborg i løpet av de neste månedene

•Lær mer om de ledige stillingene her https://about.polestar.com/car…

Det svenske el-bilmerket, Polestar, vokser – og digital ekspansjon er i fokus. Polestars Digital team skal øke kunnskap og kapasitet enda mer, og ønsker å posisjonere seg som et toppvalg for tek-talenter verden over.

Polestars Digital team bryter med normen og skaper innovasjon for å akselerere endringer i bransjen. Teamet vil jobbe videre med banebrytende digitale produkter som endrer måten brukere samhandler, utforsker og interagerer med bilene. Stillingene dekker alle deler av det digitale økosystemet, både inni og utfor bilen, og inkluderer fabrikker, B2B, B2C og somstøtte for R&D.

– Polestar vokser med en enorm hastighet, og vårt Digital team er ikke et unntak. Dette er virkelig en unik sjanse til å bli en del av et selskap som er bransjeledende når det gjelder digital transformasjon ved å bruke eCommerce som primærkanal for salg. De siste årene har Polestar iverksatt et helt handels- og IT-miljø, samtidig som vi har formet en toppmoderne «kunde i sentrum»-opplevelse. Og vi har gjort det på rekordtid, sier Mikael Björklund fra Polestar Digital.

Polestar redefinerer allerede bilhandel gjennom sitt heldigitale handels-univers. Den unike digitale opplevelsen gjør det mulig for kunder å heldigitalt finne informasjon om bilene, konfigurere en Polestar 2 og bestille den. Hele kundereisen er digital, samtidig som det opprettholdes en tett dialog med kunden gjennom hele prosessen.

Det elektriske ytelsesmerket revolusjonerer også kundeopplevelsen ved å integrere en direkte, digital tilkobling til eiere. Polestar 2-eiere benytter seg allerede av fjernstyrt mykvareoppdateringer som gir de nyeste funksjonalitetene til bilen. Over-the-Air (OTA)-oppdateringer tillater selskapet å adressere en rekke saker, som å øke ladehastigheten, fikse «bugs», stabilitet eller gjøre forbedringer på rekkevidden, samt oppdatere den grunnleggende mykvaren. Med den digitalt tilkoblede Polestar 2, og en holistisk tilnærming til utvikling, forbedres det digitale miljøet fortløpende.

Polestar ser nå etter større bredde i søken etter digitale eksperter som kan være med på å pushe teknologiske grenser og software-utvikling, og utlyser nå stillinger som service-ingeniør og designere, digitale og tekniske kompetanser, businessanalyse, UX/UI-designere og flere. Åpenhet og transparens er en hjørnesten for Polestar og selskapets digitale avdeling, og disse rollene vil skape en unik mulighet for personlig utvikling og for å utforske ytterligere roller i bedriften.

– Polestar er et selskap hvor ideer, informasjon, teknologi og rask utførelse og implementering møtes. Det globale teamets lidenskap, ambisjoner og dedikasjon til å kontinuerlig være banebrytende, er virkelig inspirerende. Resultatene er ikke annet enn utmerket. Jeg gleder meg til at flere mennesker blir med oss for å styrke Digital team, samtidig som vi fortsetter å utvide på den globale senen, sier Monika Franke i Polestar HR.

Slutt.

For bilder og annen medieinformasjon, besøk polestar.com/press.

Kontaktinformasjon

Generelle mediehendvendelser

media@polestar.com

Kristin Fjeld, Kommunikasjonssjef Polestar Norge

kristin.fjeld@polestar.com

Om Polestar

Polestar er et uavhengig Svensk premium elektrisk bilmerke etablert av Volvo Cars og Geely Holding etablert i 2017. Polestar har spesifikke teknologiske og tekniske synergier med Volvo Cars og drar nytte av betydelige stordriftsfordeler som et resultat. Selskapet har hovedkontor i Gøteborg, Sverige, og er tilstede og på veien i tretten globale markeder i Europa, Nord Amerika og Kina. I 2021 utvider Polestar til 5 nye markeder i Asia og Oseania.

I Norge er Polestars kontorer lokalisert i Oslo og selskapet har Polestar Space i Oslo, Stavanger, Bergen og Trondheim.

Polestar produserer to elektriske biler. Polestar 1 er en lavvolumelektrisk ytelseshybrid GT med et karbonfiber ytre, 609 hk, 1000 Nm og en elektrisk rekkevidde på 124 km (WLTP) – den lengste av alle hybridbiler i verden. Den elektriske fastback-en Polestar 2 er selskapets første helelektriske premium bil som produseres i et høyt volum. Polestar 2s modellserie inkluderer tre varianter med batterier med lang og standard rekkevidde opp til 78 kWh, og to- og enkeltmotordrivlinjer med så mye som 300 kW / 408 hk og 660 Nm.

I fremtiden vil Polestar 3, en helelektrisk SUV, og Precept også bli en del av porteføljen. Precept viser Polestars fremtidsvisjon for bærekraft, teknologi og design. I april 2021 la Polestar frem et ambisiøst mål om å produsere en helt klimanøytral bil innen 2030.

Polestar 2 fotografert av Wikipedia.

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*