Ved hjelp av digitale løsninger skal Norwegian styrke og effektivisere markedsarbeidet og kundeopplevelsen fremover. Selskapet samler nå alle kundefunksjoner og IT i en nyopprettet avdeling for kunderelasjoner (Customer and Digital Innovation). Avdelingen vil ledes av Kurt Simonsen og endringen trer i kraft umiddelbart.

– Jeg er svært tilfreds med at Kurt Simonsen har takket ja til rollen som Chief Customer and Digital Officer i Norwegian, hvor avdelingen for IT, e-commerce, salg, marked, kundeservice og Reward nå samles, sier Norwegians konsernsjef Bjørn Kjos.

KurtSimonsen begynte i Norwegian i januar 2018, da han tiltrådtestillingen som IT-direktør.

– Kurt har gjort en svært godjobb i selskapet på kort tid. Han vil heretter ha overordnet ansvarfor alle kunderelasjoner i tillegg til selskapets digitale ressurserog utvikling. I arbeidet med å styrke både salgs- ogmarkedsarbeidet i selskapet er digitale løsninger fremtiden, sierKjos.

– I oppfølgingen av våre kunder skal vi i sterkeregrad fremover ta i bruk nye løsninger på IT-siden som ivaretarhensynet til mer effektiv og raskere kundebehandling. Samtidigstyrker vi salget og tilbyr nye produkter om bord. Målet vårt erselvsagt å få enda flere fornøyde kunder i Norwegian, og her servi både synergier og en rekke områder hvor vi kan effektivisere,sier Kurt Simonsen. 

IT-direktør Kurt Simonsen(Foto: Norwegian/Mynewsdesk)

Norwegian er det femte største lavprisselskapet i verden med over 37 millioner reisende i 2018. I dag opererer Norwegian over 500 ruter til mer enn 150 destinasjoner i Europa, Nord-Afrika, Midtøsten, Thailand, Singapore, Karibia, USA og Sør-Amerika. Norwegian har en flyflåte på rundt 160 fly med en gjennomsnittsalder på 3,8 år og er blant de mest moderne og miljøvennlige flyselskapene i verden. Norwegian har blitt kåret til det mest miljøvennlige transatlantiske flyselskapet av The International Council on Clean Transportation (ICCT). Både i 2015, 2016, 2017 og 2018 har Norwegian blitt kåret til verdens beste lavprisselskap på langdistanseruter, ifølge flypassasjerer som har stemt i anerkjente SkyTrax World Airline Awards. For sjette år på rad har Norwegian også blitt kåret til Europas beste lavprisselskap av SkyTrax. Norwegian har rundt 11 000 dedikerte medarbeidere. 

Norwegians passasjerer får nå enda mer å glede seg over: Selskapet installerer løpende høyhastighets-WiFi på kortdistansefly av typen Boeing 737-800. Passasjerer på Norwegians flyvninger i Europa vil dermed få muligheten til å strømme musikk, filmer og TV-serier i lufta. Selskapet tilbyr allerede gratis WiFi på europeiske ruter.

– Vi jobber kontinuerlig med å forbedre kundeopplevelsen og er stolte over å kunne tilby høyhastighets-WiFi på europeiske ruter. Vi vet hvor viktig det er for våre passasjerer å være på nett og tror dette vil bli godt mottatt. Siden vi lanserte gratis WiFi på våre flyvninger i Europa i 2011, har flere millioner av våre kunder surfet om bord, sier kommersiell direktør Helga Bollmann Leknes i Norwegian. 

Følg Norwegian på FacebookTwitterInstagramLinkedIn og YouTube

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*