Gründer av SIsters in Business, Sandra Tollefsen og bærekraftsjef >Anders Fagernæs i Norwegian( Foto: Mynewsdesk)

– Nå som vi bytter ut noen av uniformene våre, er det viktig at vi ser på hvordan vi kan bruke disse materialene på en bærekraftig måte. Vi har inngått samarbeid med den sosiale virksomheten Sisters in Business som skaper arbeidsplasser for innvandrerkvinner gjennom lokal tekstilproduksjon, sier Cecilie Nybø Carlsen, Norwegians VP Product Manager.

Til å begynne med vil Norwegian selge to produkter som har blitt laget av langdistanseuniformene: En stilig, rutete toalettmappe og en nydelig silkepung; to unike og håndlagde produkter. Alt overskuddet fra salget vil gå til UNICEFs arbeid for barn i nød.

En avgjørende kamp mot tekstilavfall
– Dersom prosjektet blir en suksess, kan vi redde tusenvis av plagg fra å bli kastet i søpla. Vi har alle et ansvar for å finne løsninger som reduserer miljøpåvirkningen fra tekstilbruken vår, sier Norwegians bærekraftsjef, Anders Fagernæs.

  • De har venner her, de er ikke lenger alene, de blir uavhengige, dette er mye mer enn en jobb for disse kvinnene, sier hun.
  • Norwegian er et av de største lavprisselskapene i verden med over 37 millioner reisende i 2018. I dag opererer Norwegian over 500 ruter til mer enn 150 destinasjoner i Europa, Nord-Afrika, Midtøsten, Thailand, USA og Sør-Amerika. Norwegian har en flyflåte på rundt 170 fly med en gjennomsnittsalder på 3,8 år og er blant de mest moderne og miljøvennlige flyselskapene i verden. Norwegian har for andre gang blitt kåret til det mest miljøvennlige transatlantiske flyselskapet av The International Council on Clean Transportation (ICCT). Både i 2015, 2016, 2017, 2018 og 2019 har Norwegian blitt kåret til verdens beste lavprisselskap på langdistanseruter, ifølge flypassasjerer som har stemt i anerkjente SkyTrax World Airline Awards. Norwegian også blitt kåret til Europas beste lavprisselskap av SkyTrax seks ganger. Norwegian har rundt 11 000 dedikerte medarbeidere.

Følg Norwegian på Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn og YouTube.

Norwegian engasjerer gründer til å lage bærekraftige produkter(Foto: Mynewsdesk)

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*