Mohdi avslutter 2021 med et nordisk prestisjeprosjekt(Foto: Mynewsdesk/Mohdi)

En nordisk prestisjekontrakt kronet et veldig godt salgsår for Modhi, og gir konsernet god fart inn i det nye året. Kontrakten omfatter kjøp av store porteføljer i Sverige og Finland, og en betydelig leveranse av tredjepartsinkasso i Norge og Sverige.

2021 ble et svært godt salgsår for Modhi og overgikk et allerede veldig godt 2020. Fokus på å optimalisere kundereisen og å opprettholde oppdragsgiveres omdømme, også når fordringene overdras til Modhi, gir betydelig tillit i alle markedene.
2022 starter bedre salgsmessig for Modhi enn noen gang. Allerede i første kvartal forventes det flere nye kontrakter og økt tillit i markedet.

– Dette gir oss en flying start inn i det nye året, og det er tilfredsstillende å se at vi har en fyldig pipeline av nye muligheter i månedene som kommer, sier Abbe Fransson, Chief Commercial Officer i Modhi.

Modhi forventer vekst i 2022, dels fra nye kunder, men spesielt gledelig er det at våre kunder som har benchmarket Modhis leveranser melder at andelen til Modhi skal økes som følge av resultatene.

– Modhis målsetning er å sette standarden for lave tap og gode kundereiser. Når kundene også forespør utvidede tjenester fra oss, utvikles vi i riktig retning, konkluderer Fransson.

Betydelig investeringsår

2021 har vært et betydelig investeringsår i NPL-porteføljer for Modhi-konsernet.

– Vi har med alvor vist at vi er en av de toneangivende aktørene i det nordiske markedet. Ikke bare er interessen og tilliten fra markedet stort, vi beviser også at vi har et investeringsområde med en fantastisk kompetanse der vi treffer på prognosene, sier Fransson, og fortsetter:

– I en periode med usikkerhet og krevende forhold er kompetanse viktigere enn noen gang for å underbygge gode analyser og beslutninger..

Under året kvitterte Modhi ut at etableringen i Sverige og Finland er gjennomført, og at det er rigget for vekst.

– Jeg er stolt av de ansatte i Modhi, og sammen skal vi fortsette å bygge Nordens fremste aktør innenfor vårt område, avslutter Fransson.

Om Modhi:

Modhi-konsernet, med aktiviteter i Norge, Sverige og Finland, utgjør inkasso- og porteføljekjøpsvirksomheten til SpareBank 1 Gruppen. Selskapene i konsernet tilbyr samlet både inkassotjenester og kjøp og forvaltning av porteføljer av forfalte lån, kreditter og fakturaer. Modhi har i dag 9000 kunder, håndterer mer enn € 1,2 milliarder i fordringer og har ca. 220 ansatte.

Modhi er eid av SpareBank 1 Gruppen AS i Norge, og inngår som en del av SpareBank 1-alliansen.

SpareBank 1-alliansen er Norges nest største finansaktør, og består av 15 selvstendige sparebanker over hele landet, som samarbeider om en felles plattform og merkevare. SpareBank 1-alliansen har over 1 235 milliarder kroner i forvaltningskapital, og det jobber om lag 6.500 medarbeidere i alliansen, hvorav 1 200 i SpareBank 1 Gruppen med datterselskaper.

Commercial Offiser Abbe Fransson, Modhi.(Foto: Mynewsdesk/Modhi)

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*