Marcus Bruns (26) er ansatt som nordisk bærekraftsjef i Storebrand med ansvar for bærekraft på konsernnivå. Der skal han særlig jobbe med bærekraft i Storebrands finansprodukter og internt. 
Storebrands konserndirektør for kommunikasjon, bærekraft og næringspolitikk Karin Greve-Isdahl og nordisk bærekraftsjef Marcus Bruns er fotografert av Mynewsdesk.

Bruns kommer fra Young Sustainable Impact (YSI), som han var med å starte opp i 2015 og ledet det før han kom til Storebrand. Bruns har også erfaring fra konsulentselskapet Qvartz og Norges Bank, i tillegg til internasjonal erfaring fra selskaper i Singapore og Kina.

Bruns vil rapportere til Karin Greve-Isdahl, som er konserndirektør for kommunikasjon, bærekraft og næringspolitikk.

– Vi fikk inn veldig mange sterke søknader og har i tillegg søkt aktivt i markedet for å finne den rette kandidaten. Marcus har oppnådd utrolig mye i en ung alder, og imponerte oss gjennom hele prosessen. I tillegg til svært sterke analytiske evner har han vært sentral i arbeidet med å bygge opp et globalt nettverk av unge entreprenører i over 50 land som jobber mot FNs bærekraftsmål. Hans genuine engasjement for bærekraft blir utrolig verdifullt for oss nå når Storebrand skal befeste sin ledende posisjon på bærekraft, sier Greve-Isdahl.

Bruns har en bachelorgrad i Samfunnsøkonomi fra Universitetet i Oslo, der han også gikk på Gründerskolen med opphold i Singapore. I tillegg har Bruns enkeltstående fag fra London School of Economics. Graden av innvirkning han potensielt kan få i Storebrand var det som gjorde at han valgte å takke ja til jobbtilbudet.

– Storebrand har lenge vært på radaren min med deres bærekraftsarbeid, og tydelige satsnin

på bærekraftige investeringer i snart 25 år. Med over 700 milliarder kroner under forvaltning er det virkelig mulig å utgjøre en reell forskjell gjennom hvordan pengene investeres. Ved å ikke investere i klimaverstinger og heller satse på løsningsselskaper er Storebrand med på å pushe næringslivet i en bærekraftig retning, sier Bruns.

Bruns forteller at han alltid tatt sikte på å gjøre en positiv forskjell med alt han gjør, og dette blir en annerledes men spennende måte å jobbe med bærekraft på.

  •  i en artikkel utarbeidet av MynewsdeskNår man jobber med oppstartsbedrifter er det muligheter for en veldig stor innvirkning på samfunnet, men ofte med en mer langsiktig tidshorisont. I en stor organisasjon som Storebrand vil endringer også kunne ha en stor effekt på kort sikt, samtidig som man sikrer solid langsiktig avkastning for kundene. Jeg gleder meg til å jobbe videre med bærekraft i et så bredt finanskonsern som Storebrand er. Både på investeringssiden, men også i alle de andre delene av organisasjonen, sier Bruns,. 

 

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*