Kommunikasjonsansvarlig Øystein Thoresen i Gjensidige( Foto: Mynewsdesk)

Som følge av norske myndigheters sterke oppfordring om å ikke dra på fritidsreiser, har Gjensidige nå valgt å dekke avbestillingskostnadene uansett hvor i verden en skal reise.

Dette gjelder om man har kjøpt en privat utenlandsreise med planlagt avreise i løpet av perioden fra 12. til og med 26. mars.

– Vi ønsker å være med på dugnaden og hjelpe kundene våre med kostnadene ved avbestillinger, uansett hvor i verden du hadde tenkt deg, sier kommunikasjonssjef Bjarne Rysstad i Gjensidige.

Dobling av forsikringssaker på grunn av Koronaviruset

På to dager har Gjensidige registrert en dobling av reisesaker knyttet til Korona, og forventer en ytterligere økning når selskapet nå erstatter avbestillinger til hele verden.

Forsikringsselskapet oppfordrer kunder som ikke har akutt behov for hjelp om å vente med å melde skade eller melde skaden på nett.

– Vi ringes fortsatt ned, og klarer ikke å hjelpe alle kundene så raskt som vi ønsker. Det til tross for at vi har økt bemanningen med 70 prosent, sier kommunikasjonssjef Bjarne Rysstad i Gjensidige.

Som følge av norske myndigheters sterke oppfordring om å ikke dra på fritidsreiser, har Gjensidige nå valgt å dekke avbestillingskostnadene uansett hvor i verden en skal reise.

Meld saken på nett – kun de med akutt behov for hjelp skal ringe alarmsentralen

Selskapet er forberedt på en ytterligere økt pågang, og oppfordrer sterkt at man melder saken via gjensidige.no fra og med i morgen 14. mars. Det er også viktig at man ikke ringer til forsikringsselskapets alarmsentral når det gjelder avbestillinger.

– Vi trenger at alarmsentralen vår er tilgjengelig for de som er på reise og har akutt medisinsk behov, sier Rysstad.

Dersom en velger å reise og skulle bli berørt av Korona, erstattes ikke det som direkte eller indirekte skyldes dette.

Vent med å kontakte forsikringsselskapet om reiser langt frem i tid

Rysstad ber folk vente med å kontakte forsikringsselskapet om reiser som ligger langt frem i tid, eller om man har en personlig økonomi som innebærer at man ikke trenger penger fra forsikringsselskapet raskt. Slik kan man bedre prioritere dem som virkelig har akutt behov for økonomisk hjelp.

Gjensidige har hittil registrert over 1.700 saker, en økning fra 1.100 i går.

Gjensidige er et ledende nordisk skadeforsikringsselskap notert på Oslo Børs. Vi har om lag 3 700 medarbeidere og tilbyr skadeforsikring i Norge, Danmark, Sverige og Baltikum. I Norge tilbyr vi også pensjon og sparing. Driftsinntektene var 28 milliarder kroner i 2019, mens forvaltningskapitalen utgjorde 112 milliarder kroner.

Kommunikasjonsansvarlig Tina Halldeni Sverige(Foto>: Mynewsdesk)

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*