NetOnNet innleder vintersesongen med en serie av nye satsinger i Norge. I dag nyåpner NetOnNet-butikken på Alnabru i Oslo med 50 prosent større salgsareal. Samtidig vil NetOnNet øke sin tilstedeværelse i Stavangerregionen, med en ny butikk, noe som gir elektronikkjeden dobbelt så stort areal i Stavanger i forhold til dagens butikkplassering i Sandnes. For å gi den norske satsingen ytterligere fart inngår NetOnNet i dag et omfattende samarbeid med skikongen Petter Northug.

Når NetOnNet i dag gjennomfører nyåpningen av butikken på Alnabru er det som et ledd i en større satsning i Norge. NetOnNet presenterer nemlig et kinderegg av nyheter – og til sammen er det liten tvil om at investeringen i Norge er stor og reell.

– Dette er nesten å regne som en merkedag i NetOnNets historie i Norge. Nyåpning på Alnabru i Oslo, avduking av nye butikkplaner i Stavanger og en spennende offentliggjøring av Petter Northug som vårt nyeste tilskudd til NetOnNet-familien gjør at vi totalt sett viser at våre ambisjoner i Norge er store. Norge utgjør et svært viktig marked for NetOnNet, og vi ser også etter butikklokaler på enda flere lokasjoner for å ytterligere styrke vårt tilbud på både fysisk handel og netthandel, bekrefter administrerende direktør NetOnNet Norge, Trygve Hillesland, som tiltrådte rollen som så sent som i august.

Nyåpning styrker også netthandelen
Den kjente butikken med god beliggenhet på Alnabru i Oslo har ifølge Hillesland lenge hatt behov for å kunne utvide områdene. Nå gleder det norske teamet seg til å kunne tilby kundene større salgsområder, bredere sortiment og også økt varevolum.

– Takket være mer effektiv kundeservice og design har arealet for varer i realiteten blitt dobbelt så stort. I tillegg er butikken et knutepunkt for våre ekspressleveranser i Oslo-området, og de økte varevolumene gjør at våre netthandelskunder i Oslo og omegn får tilgang til enda flere produkter og enda bedre service – med leveranser som passer godt til de ulike behovene som kundene våre har. Allerede i dag kan vi gi kundene våre levering av bestilte varer veldig raskt, noen ganger bare timer etter bestilling syv dager i uken. Det er vi alene om. En fysisk utvidelse som dette styrker hele vårt omnikanalkonsept – både fysisk og på nett – og vi jobber kontinuerlig med å gjøre selve handelen så enkel og rimelig som mulig for våre kunder, sier Trygve Hillesland.

Stavanger
I dag ble det også kjent at NetOnNet i løpet av våren flytter inn i nye, dobbelt så store, lokaler på Forus i Stavanger. Peter Andersson, driftssjef for NetOnNet Norge sier:

– Vi har et veldig sterkt konsept der våre butikker fungerer som servicesentre og som lagerknutepunkter som muliggjør raske netthandelsleveranser til kundene. Vi har lenge vært på jakt etter nye og enda mer egnede lokaler i Stavanger, og er nå veldig fornøyd med å annonsere at vi til våren flytter inn i dobbelt så store lokaler i kjøpesenteret Tvedtsentret på Forus. De nye lokalene våre måler totalt 2 200 kvadratmeter. Der vil NetOnNets konsept kunne benyttes fullt ut slik at vi kan tilby kundene i Stavanger et bredere spekter av varer, tjenester og service. Her har vi også egen inngang med parkering rett utenfor, noe vi vet at kundene setter pris på.

Peter Andersson deler Trygve Hilleslands budskap om et ønske om flere butikklokaler:

– For å videreutvikle vårt omnikanalkonsept ser vi nå etter virkelig gode lokaler i blant annet Bergen og Trondheim – på mellom 2000 og 3000 kvm. Når det er sagt må vi finne de riktige lokalene, på rett sted og med riktige forhold, sier Peter Andersson.

Northug-samarbeid og full fart i hele virksomheten
I dag ble også et nytt samarbeid med Petter Northug, som NetOnNet skal sponse, annonsert. Den norske skikongen vil med det, sammen med NetOnNet, sørge for at flest mulig får med seg at NetOnNet tilbyr lave priser på elektronikk på en enkel og rask måte.

– Kort fortalt betyr dette at et av Norges største idrettsikoner, som er kjent for å gå sine egne veier, velger den største utfordreren og rebellen innen elektronikk. Sammen skal Petter Northug og NetOnNet sørge for silkeføre – når du glir gjennom hverdagens klassiske opplevelser knyttet til bruk av teknologi – helt uten is i rubben, sier Hillesland om avtalen.

Dette er bare de siste nyhetene som synliggjør NetOnNets satsinger. Så sent som i september lanserte selskapet et nytt kommunikasjonskonsept for å styrke sin lavprisposisjon og for å vinne markedsandeler. Og også i Sverige investerer NetOnNet. Snart åpner NetOnNet nok en Lagershop i Trollhättan mens selskapet fortsetter å lete etter flere lokaler i en rekke svenske byer hvor det ennå ikke finnes noen fysisk butikk.

– Det er virkelig god fart og enormt mye som skjer i hele virksomheten, så i dag feirer vi med både norske og svenske flagg, avslutter Trygve Hillesland.

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*