Elkjøp vant pris for sin løsning( Foto: Johnny Vaet)

Elektronikkjeden jobbet på spreng for å få nye tiltak på plass, da COVID-19 stengte ned landet for to år siden. Live shopping var en av ideene som kom og som raskt ble iverksatt for å hjelpe kunder som ikke kunne handle nødvendig utstyr fysisk. Dette får Elkjøp nå skryt for internasjonalt.

Under pandemiens start i 2020 var Elkjøp raskt ute med å tilby nye og innovative løsninger for å omstille seg til den digitale endringen som kom nærmest over natten. Live shopping ble lansert i slutten av mars 2020 og har siden det blitt re-lansert og utviklet sammen med teknologiselskapet Bambuser.

Da ble gleden stor under Bambuser sin første globale konferanse denne uken, da Elkjøp mottok Innovasjonsprisen for «det mest innovative selskapet innen Live Shopping løsninger 2022».

– Dette er en viktig pris for oss internt etter de to årene vi har stått i sammen som selskap. Jeg tror ingen av oss noen gang glemmer den første tiden med usikkerhet, redsel og uvitenhet for hvordan de nærmeste ukene skulle bli når pandemien var et faktum. Live Shopping var et av de første tiltakene vi satte i gang i Norge, og som deretter også ble tatt ut hos våre kolleger i Norden, forteller Fredrik Tønnesen, Chief Operating Officer for Elkjøp Nordic og Administrerende direktør for Elkjøp Norge.

Videreutviklet Live shopping-konseptet i år

Den digitale handleopplevelsen har ikke blitt mindre populær etter at samfunnet åpnet opp igjen. Elkjøp videreutviklet konseptet og på starten av året ble det satt inn ekstra ressurser for å drifte Elkjøp Live shopping.

– Vi har nå flere mennesker som er dedikerte til å jobbe med den digitale kjøpsopplevelsen til kundene våre gjennom Live shopping, noe vi så var nødvendig for å kunne hjelpe alle som ønsker å bruke denne tjenesten. Så denne prisen deler vi også med våre kunder, uten deres lyst, ønske og evne til å teste ut nye løsninger hadde vi ikke kunnet fortsette å videreutvikle og tilby de heller, så tusen takk, sier Tønnesen.

FAKTABOKS

Bambuser er et Live video shopping teknologiselskap basert i Stockholm, som har utviklet en software som flere selskaper over hele verden har startet å ta i bruk. Deres kunder er blant annet Adidas, Tommy Hilfiger, Clarins, Farfetch og LVMH.

Viktig pris: – Dette er en viktig pris for oss internt, sier Tønnesen. Foto: Johnny Vaet Nordskog

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*