• 26 % økning i omsetning sammenlignet med året før for småbedrifter i Paris i løpet av den første helgen av de olympiske leker i Paris 2024[1]
  • Betydelig økning i forbruk blant Visa-kortinnehavere innen mange handelssektorer, inkludert restauranter, teatre og museer
  • Amerikanske Visa-kortinnehavere står for den største andelen av utenlandsk forbruk.

Onsdag 7. august – Visa, den offisielle betalingspartneren for de olympiske og paralympiske leker, slipper i dag data som viser forbruksmønstre i løpet av åpningshelgen for de olympiske leker i Paris 2024, og de positive effektene lekene har hatt for handelen i Paris. Her er noen av funnene:

  • Småbedrifter i Paris nøt godt av en økning på 26 % i omsetning fra Visa-kortinnehavere den første helgen av de olympiske leker, sammenlignet med samme periode i fjor.
  • Særlig besøk på teatre og museer har hatt en betydelig økning fra samme periode i fjor (opp 159 prosent), men også kjøp av mat og dagligvarer (+42 %), restauranter (+36 %) og detaljhandel (+21 %) har hatt en betydelig økning.
  • 78 % av internasjonale kjøp i Paris har vært kontaktløse, en økning på 9 % sammenlignet med året før.
  • 39 % økning i flybookinger til Paris i forkant av lekene sammenlignet med samme periode i fjor.
  • Økt reisevirksomhet til Paris blant reisende under 35 år, med en vekst på 120 % sammenlignet 2023.
  • Antall reisende til Paris fra USA økte mest fra året før (+64 %), etterfulgt av Tyskland (+61 %) og Spania (+27 %).
  • Forbruket er også betydelig høyere i byer som er vertskap for olympiske arrangementer utenfor Paris, inkludert Saint-Etienne (+214 %), Lille (+100 %) og Marseille (+38 %).

Charlotte Hogg, administrerende direktør i Visa Europe, uttaler: «Som sponsor av den olympiske bevegelse i nesten 40 år og de paralympiske leker siden 2002, vet vi av erfaring hvilken innvirkning lekene kan ha for å styrke økonomien i vertslandet. Våre siste data viser en betydelig økning i forbruket blant Visa-kortinnehavere i løpet av åpningshelgen.

Det gleder oss stort å se at franske småbedrifter opplever økt omsetning. Vår innsats for å digitalisere 13 millioner småbedrifter i Europa de siste fire årene, og koble dem med publikum gjennom Visa Go-appen, gir resultater!

Den økte deltakelsen fra yngre generasjoner, som vi ser i reisedataene, er også et spennende funn og viser rekkevidden og relevansen til lekene i dag og i fremtiden.»

Nå kan du betale kontaktløst med Visa på over 3500 salgssteder under de olympiske og paralympiske leker i Paris! Dette er takket være et robust og tilpasset betalingsnettverk som Visa har utviklet i samarbeid med organisasjonskomiteen de siste tre årene. Nettverket dekker 32 olympiske og 16 paralympiske arenaer, og sikrer en smidig og sikker betalingsopplevelse for alle.

Visa har lansert Visa Go-appen for å knytte tilskuere og turister til lokale bedrifter under lekene. Besøkende kan laste ned Visa Go-appen her: https://go.paris.visa.com/home

About Visa Inc.

Visa Inc. (NYSE: V) is a global payments technology company that connects consumers, businesses, financial institutions, and governments in more than 200 countries and territories to fast, secure and reliable electronic payments. We operate one of the world’s most advanced processing networks — VisaNet — that is capable of handling more than 65,000 transaction messages a second, with fraud protection for consumers and assured payment for merchants. Visa is not a bank and does not issue cards, extend credit or set rates and fees for consumers. Visa’s innovations, however, enable its financial institution customers to offer consumers more choices: pay now with debit, pay ahead with prepaid or pay later with credit products. For more information, visit our website (www.visaeurope.com), the Visa Vision blog (vision.visaeurope.com), and @VisaInEurope

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*