Svenske kommuner har nå fått øynene opp for Procon Digitals løsninger for kommunal sektor, og selskapet har den senere tid inngått to nye kommunekontrakter i Sverige og styrker derved sin posisjon innen offentlig sektor også utenfor landets grenser.
Økt effektivisering i svenske rådhus
Over 70 norske kommuner har i dag digitale selvbetjeningsløsninger fra Procon Digital på Skedsmokorset, og nå har også svenske kommuner fått øynene opp for selskapets løsninger.
Procon Digital, som ble etablert i 1990, har arbeidet sammen med norske kommuner siden 1999, og har utviklet et titalls ulike digitale selvbetjeningsløsninger basert på praktisk digitalisering og kommunenes behov. Gjennom selskapets skyløsninger integreres også andre IT-leverandørers løsninger inn i det endelige brukergrensesnittet mot brukerne plassert i miljøer der innbyggerne er.
-Vi er veldig stolte over at også svenske kommuner nå har valgt løsninger vi har utviklet gjennom mange år og at de setter økt fokus på effektivisering i sine rådhus og kommunikasjonen ut mot innbyggerne der innbyggerne ferdes, uttrykker adm.dir. Tor-Arne Lie Jensen i Procon Digital AS.
Chatboten Kommun-Kim skaper økt tilgjengelighet
Som en del av løsningene skal Procon Digital sammen med det svenske selskapet Softronic integrere chatbotløsningen «Kommun-Kim», som er Sveriges svar på «Kommune-Kari» som i dag finnes i omlag 90 norske kommuner.
Sverigesjef Jörgen Lundin i Procon Digital er godt fornøyd med avtalene som er inngått med de svenske kommunene. -Vi regner med at dette nå bare er begynnelsen på kommuneavtaler i Sverige da Procon Digital sine produkter og løsninger dekker mange udekkede behov i svenske kommuners dialog og kontakt med sine innbyggere, uttaler han.
I tillegg til leveranser til kommunesektoren, leverer selskapet også bl.a. digitale egenutviklede løsninger til banker og pasientkiosker til legekontorer og sykehus, i tillegg til en rekke ulike løsninger til næringslivet, skriver Mynewsdesk.