To nye kommunikasjonsprofiler i Storebrand: Robert Henriksen og Annemarte Norevik. Foto: Kristian Skalland Moen / Storebrand.
Finanskonsernet styrker kommunikasjonsavdelingen, og henter inn Annemarte Norevik (35) fra Trigger og Robert Henriksen (44) fra TV2.
– Jeg er skikkelig motivert for å jobbe med kommunikasjon for en så solid og betydelig aktør som Storebrand. Dette er et selskap som er opptatt av samfunnsansvar, og samtidig har en sterk merkevare og mange kunnskapsrike mennesker. Da er det gøy å jobbe med kommunikasjon, og jeg er sulten på å lære og utvikle meg her, sier Annemarte.
Som tidligere journalist og med mange års erfaring som rådgiver i Apriil PR og Trigger, har Annemarte et stort nettverk i pressen. Med journalistutdanning fra Høgskolen i Volda og MBA fra University of Aberdeen i Skottland, har hun dessuten en solid forståelse og interesse for økonomi og finans.
– Med solid kommunikasjonsfaglig kompetanse, sterkt samfunnsengasjement og gode finansielle forståelse, er Annemarte en spennende og faglig dyktig profil. Hun vil bli en viktig ressurs inn i Storebrands kommunikasjonsavdeling, sier kommunikasjonsdirektør i Storebrand Stig-Øyvind Blystad.
Erfaren økonomireporter
Han er også veldig fornøyd med å få med seg Robert Henriksen på laget.
Henriksen startet sin karriere i media allerede på ungdomsskolen, blant annet som programleder i NRK-serien «Rusk i øyet». Siden har han opparbeidet seg bred medie-erfaring med 20 års fartstid i TV 2. Han har vært med å bygge opp TV 2 Nyhetskanalen, og har vært både reporter, nyhetsanker og vaktsjef i kanalen. Han har også en bachelorgrad i økonomi og journalistikk fra BI.
– Jeg er imponert over hvor moderne og fremoverlent Storebrand er som selskap, og gleder meg veldig til å ta fatt på nye, spennende oppgaver. Overgangen fra journalistikk til kommunikasjon blir ikke så stor når Storebrand satser så tungt på kommunikasjon både i tradisjonelle fortjente kanaler, men også digitale flater med profesjonelle studiorigger. Den kommersielle siden er spennende, og jeg tror det vil matche godt med min økonomibakgrunn, sier Robert.
– Robert har en lang og solid erfaring med å dekke finans- og økonomifeltet. Med sin nyhetsteft og kompetanse innen storytelling, formidling og kommunikasjon, blir han et viktig og etterlengtet tilskudd til Storebrand. I takt med digitaliseringen som har skutt fart de siste årene har Storebrand satset tungt på video- og studioproduksjon og bygget flere TV-studioer. Vårt mål er å bygge et av Norges beste miljøer for dette, og ser frem til at Robert med sin lange TV-erfaring, vil være med å styrke denne satsingen, supplerer Blystad.
Solide profiler
– Annemarte og Robert er spennende og riktige profiler for et bredt finansselskap med en sterk merkevare som Storebrand. Vi har store vekstambisjoner og er allerede en av Nordens største kapitalforvaltere. Med disse to på laget er kommunikasjonsavdelingen godt rigget for å synliggjøre merkevaren og vise produktbredden, sier Blystad.
Storebrand er et bredt finanskonsern og en av Nordens største kapitalforvaltere med tjenester innen pensjon, sparing, bank og forsikring.
– I kommunikasjonsavdelingen skal vi være en strategisk sparringspartner for hele konsernet. Teknologi og forbrukertrender utfordrer finansbransjen, og vi må jobbe knallhardt for å være nærmest kunden og bidra til at både folk og bedrifter får en fremtid å glede seg til, avslutter Blystad.
Norevik og Henriksen begynte i Storebrand i henholdsvis mars og april, og skal jobbe med hele bredden av forretningsområder, som pensjon, sparing, bank, kapitalforvaltning og forsikring.