Esben Kolberg i Sparebank 1.

SpareBank 1 stakk av med seieren da Cicero delte ut prisen for Norges beste mobilbank i dag. Med mobilbanken fra SpareBank 1 kan alle kunder dra nytte av moderne banktjenester på mobil på en enkel måte, slår juryen fast.

Det var stor jubel hos SpareBank 1 da de ble kåret til årets vinner under lanseringen av Mobilbankrapporten 2024, onsdag 13. novemberAdministrerende direktør i SpareBank 1 Utvikling, Espen Kjølberg, er tydelig på at denne anerkjennelsen henger høyt.

– Vi jobber hver eneste dag for å skape de beste og mest brukervennlige løsningene for alle kundene våre. Derfor er det ekstra stort å bli kåret til Norges beste mobilbank, sier Kjølberg.

Teknologi for alle
Cicero har testet og undersøkt 16 mobilbanker, og sammen med Norstat gjennomført en landsrepresentativ undersøkelse blant mobilbankbrukere. Undersøkelsen tar for seg tilfredshet, generell bruk, viktigste egenskaper og ny funksjonalitet.

I sin begrunnelse trekker juryen frem SpareBank 1s forpliktelse til tilgjengelighet for alle som en vinnende faktor.

– SpareBank 1s mobilbank er det beste valget for en mangfoldig kundebase. Gjennom å prioritere brukervennlighet og veiledning, uten å gå på bekostning av funksjonalitet, har de laget en mobilbank som sikrer at alle kundene kan dra nytte av moderne banktjenester på mobil, på en enkel måte, sier Petter Nybakk, analysesjef i Cicero.

Begrunnelsen gjør Thomas Allan Nygaard, leder for produktutvikling i SpareBank 1 Utvikling, ekstra stolt av seieren.

– Det er rett og slett rørende å høre juryens begrunnelse, fordi det virkelig er rett i kjernen av det vi jobber for å oppnå. Hele vårt fundament er bygget på at vi skal utvikle tjenester som løser de aller viktigste problemene til folk flest på en enkel måte. Det er fantastisk når vi får en så tydelig bekreftelse på at vi lykkes med samfunnsansvaret vårt, sier Nygaard.

Kjølberg er også overbevist om at det er riktig vei å gå, også fremover.

– Vi har arbeidet veldig målrettet og bevisst med å være tilgjengelig for alle. Både gjennom fysisk tilstedeværelse ved kontorer i hele Norge, og gjennom en moderne og funksjonell mobilbank som kan brukes av alle. Det mener vi er riktig vei inn i fremtiden, sier Kjølberg.

Mer enn kule features
SpareBank 1 Utvikling utvikler og drifter løsninger som brukes av 1,3 million SpareBank 1-kunder. Hver åttende nordmann har mobilbanken i lomma. Ifølge Nygaard er den tette kontakten med brukere og evnen til å skape gode rammebetingelser for utviklerteamene, klare suksessfaktorer.

– Ved å være så tett på kundene våre hele tiden, tar vi kontinuerlig pulsen på deres behov, utfordringer og bekymringer. Det er helt nødvendig for å utvikle tjenester som faktisk løser floker, og ikke bare inneholder masse kule features, sier han.

Han mener også at det handler om å legge til rette for at dyktige folk får gjøre det de kan best.

– Produktteamet er hjertet i organisasjonen. Nøkkelen til vår suksess handler om å gi folka våre muligheten til å utforske, ta ansvar og kjenne på eierskap til å løse komplekse oppgaver på den måten de mener er best. Sterke produkter kommer som regel av sterke og dyktige folk, sier han.

Om han skal si noe om fremtidens mobilbank, tror han den er mer personlig.

– Det skjer, og kommer til å skje, mye spennende fremover. Men én tydelig overskrift for vår del vil være å utforske mer persontilpassede tjenester. Selv om mange har lignende utfordringer og behov, er ingen kunder like. Det blir viktig å ha med oss inn i arbeidet fremover når vi skal fortsette å levere landets beste løsninger, avslutter han.

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*