SAP SAPPHIRE 2023, Orlando, USA

I forbindelse med konferansen SAP Sapphire 2023 i Orlando, Florida har SAP presentert en rekke AI-relaterte nyheter og samarbeid. SAP Business AI kan tas i bruk i hele organisasjonen, og kan eksempelvis brukes til å skape personaliserte kundeinteraksjoner, forbedre innkjøp, utvikle talenter og håndtere usikkerheter.

– I en verden preget av forstyrrelser, reguleringer og kompetansemangel, fortsetter kunder å henvende seg til SAP for å løse sine mest presserende problemer. Nyhetene som vi har presentert på SAP Sapphire tar utgangspunkt i vår lange erfaring med å utvikle banebrytende forretningsløsninger og tiår med industri- og prosesskunnskap. Vi ønsker at kundene skal kunne utvikle seg – både i dag og i fremtiden, sier Christian Klein, administrerende direktør i SAP.

AI bygget for bedrifter

AI-utviklingen går raskt og bedrifter må være fleksible for å forbli konkurransedyktige i et landskap i stadig endring. SAPs skybaserte forretningssystemer inkluderer nå nye AI-baserte funksjoner som hjelper bedrifter med å enkelt forutse og administrere endringer. Dette skaper bedre synlighet, produktivitet og resultater.

SAP trekker også på styrken til sitt store partnerøkosystem. 15. mai kunngjorde SAP sitt neste steg i det pågående samarbeidet med Microsoft. Ved å bruke det siste innen bedriftsklar generativ AI-innovasjon bistår SAP kunder med å løse deres mest grunnleggende forretningsutfordringer.

SAP og Microsoft ønsker å samarbeide om å integrere SAP SuccessFactors-løsninger med Microsoft 365 Copilot og Copilot i Viva Learning samt Microsofts Azure OpenAI Service. Dette gjøres for å få tilgang til kraftige språkmodeller som analyserer og genererer naturlig språk. Integrasjonene vil muliggjøre nye medarbeideropplevelser som er designet for å forbedre måten organisasjoner tiltrekker, beholder og trener sine ansatte.

AI-funksjoner i skyen – SAP S/4HANA Cloud

Gjennom å identifisere og raskt respondere på endringer i kundetilfredshet hjelper SAP Business AI bedrifter med å kontrollere kostnader og redusere risiko. De nye SAP Business AI-funksjonene, «intelligente samlinger», er tilgjengelig i SAP S/4HANA Cloud. Dette hjelper økonomiavdelinger med å forutse risikoen for sen betaling på en faktura, og bedre prioritere hvilke kunder som skal følges opp.

SAP Business AI bistår også salgsteam med å bruke mer tid med kundene sine. Med autofullføring av salgsordre kombinert med ny innovasjon i SAP S/4HANA Cloud, utfylles komplekse salgsordredokumenter automatisk. Dette sparer selgere for manuell ordreinntasting og muliggjør raskere ordrebehandling. Denne funksjonaliteten vil være tilgjengelig senere i år.

SAP Business AI gjør selskapers forsyningskjeder mer motstandsdyktige gjennom å forutsi, forberede seg på og reagere på raskt voksende etterspørsel. SAP Extended Warehouse Management introduserer en intelligent slotting-funksjon, som bruker AI til å foreslå hvordan man kan optimalisere organiseringen av varehus og lager- og påfyllingsprosesser. Denne prosessen tar utgangspunkt i et produkts egenskaper, etterspørsel eller prognoser.

Generativ AI tas også i bruk i SAP Transportation Management. Her kombineres SAPs dokumentbehandlingsløsning med generativ AI, noe som hjelper SAP-kunder i bil- og produksjonsindustrien med å øke nøyaktigheten i fraktordreleveranser. Generativ AI muliggjør ikke bare løsningen for å automatisere manuelle kontroller av varemottak og pakksedler. Teknologien akselererer også tid til verdi uten at kundene trenger å investere i dedikerte opplæringsdata eller dokumentmaler. Denne funksjonaliteten vil være tilgjengelig i 4. kvartal 2023.

Se alle nyheter fra SAP Sapphire i denne nyhetsguiden.

Ulrika Wass
Head of Nordic & Baltic Communications, SAP
+46 73 827 1074
ulrika.wass@sap.com

Om SAP  

SAPs strategi er å bidra til at alle organisasjoner blir bærekraftige, intelligente virksomheter. Som markedsleder innen bedriftsprogramvare hjelper vi bedrifter i alle størrelser og innen alle bransjer å yte deres beste: SAP-kunder står for 87 % av den totale globale handelen. Vår teknologi innen maskinlæring, IoT og avanserte analyseteknologier bidrar til å gjøre våre kunder om til intelligente virksomheter. SAP gir medarbeidere og organisasjoner dyp forretningsinnsikt og fremmer samarbeid som hjelper dem å ligge i forkant av konkurrentene. Vi forenkler teknologien for bedrifter, slik at de kan ta i bruk vår programvare slik de selv ønsker- uten avbrytelser. Med vår ende-til-ende portefjølje av applikasjoner og tjenester gjør vi det mulig for private og offentlige kunder på tvers av 25 bransjer globalt å operere lønnsomt, å tilpasse kontinuerlig og å gjøre en forskjell. Med et globalt nettverk av kunder, partnere, ansatte og ledende eksperter, bidrar SAP til en verden som er effektiv i drift og forbedrer menneskers liv. 

For mer informasjon besøk www.sap.com/norway og www.sap.com


SAP Sapphire23 Christian Klein CEO keynote

If you would rather not receive future communications from SAP Norge, let us know by clicking here.
SAP Norge, Lysaker Torg 5, Lysaker, Lysaker 1324 Norway

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*