Salgsdirektør Lars Sande i Norwegian er godt fornøyd med den nye kontrakten med Forsvaret( Foto: Flickr)
Salgsdirektør Lars Sande i Norwegian er godt fornøyd med den nye kontrakten med Forsvaret( Foto: Flickr)

Norwegian har vunnet den nye kontrakten med Forsvaret, og får dermed fornyet tillit i ytterligere fire år fra februar 2016. Forsvaret er i dag Norwegians største kunde, og kontrakten er den største avtalen flyselskapene konkurrerer om i Norge. Det er tredje gang på rad Norwegian vinner anbudet.

– Det betyr mye for oss at vår desidert største kunde med opp mot 300 000 reiser i året er fornøyd med flytilbudet vårt og gir oss tillit i fire nye år. At Forsvaret for tredje gang på rad velger Norwegian tar vi som et tegn på at de setter pris på et kvalitetsprodukt til en lav pris. Vi vet at Forsvaret har redusert sine reisekostnader med et tresifret millionbeløp etter at de begynte å fly med Norwegian og vi mener at mange bedrifter i Norge har mye å lære av Forsvarets reisepolicy, sier salgsdirektør Lars Sande, som undertegnet kontrakten med Forsvaret på vegne av Norwegian.

Godt tilbud billig

– Forsvaret er opptatt av et godt flytilbud til en lav pris. I løpet av de åtte årene Forsvaret har hatt avtale med Norwegian har forsvarssektoren oppnådd en betydelig kostnadsbesparelse og et godt rutetilbud. Reisekostnadene i det offentlige utgjør en betydelig del, og vi anser at vi har et særskilt ansvar for å begrense kostnadene til reisevirksomhet, slik at vi i enda større grad kan fokusere på samfunnskritiske oppgaver, sier Magnus Hansvold, underdirektør i FLO Forsyning Driftsanskaffelser.

Avtalen trer i kraft 1. februar 2016 og gjelder for to år med mulighet for to ganger ett års forlengelse. Kontrakten omfatter hele rutenettet til Norwegian og har en bruttoverdi på opp mot en halv milliard kroner. Norwegian vant kontrakten i konkurranse med SAS.

To nye priser

Norwegian vant to priser under den prestisjetunge Passenger Choice Awards i Oregon i USA i natt. Norwegian ble kåret til beste flyselskap i Europa for andre året på rad og tok samtidig hjem prisen for beste ombordmagasin. Norwegian har vunnet en rekke priser i 2015 hvor kundene har stemt fram selskapet. Dermed ser flyselskapet Norwegian ut til å ha kommet over barnesykdommene, skriver Nordens Nyheter

– Jeg vil takke alle som velger å fly Norwegian og ikke minst våre dedikerte medarbeidere over hele verden som gjør sitt ytterste hver eneste dag hele året for å gi våre kunder en god reiseopplevelse. Vi er veldig takknemlige og stolte over at det nettopp igjen er kundene som i en ny kåring har utnevnt oss til Europas beste flyselskap for andre året på rad, sier administrerende direktør Bjørn Kjos i Norwegian.

Seks kategorier
Norwegian vant også prisen for beste ombordmagasin under nattens Passenger ChoiceAwards- utdeling i USA. Selskapet var nominert i totalt seks kategorier: Best Overall Passenger Experience Best in Region: Europe, Best Inflight Publication (n Magazine) Best Inflight Connectivity & Communication, Best Inflight Vide,o Best Cabin Ambience. Norwegian har mottatt flere tunge kundepriser i år, blant annet SkyTrax-prisene for beste lavprisselskap i Europa og beste lavprisselskap på langruter. Det er tredje året på rad Norwegian ble kåret til Europas beste lavprisselskap av SkyTrax, sier kommunikasjonssjef Lasse Sandaker-Nielsen i Norwegian til Nordens Nyheter.

 

Norwegian vant ny pris og har vunnet over barnesykdommene (Foto: Mynewsdesk)
Norwegian vant ny pris og har vunnet over barnesykdommene
(Foto: Mynewsdesk)

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*