Designsjef Michel Potts og Jørgen Steinheim i Myreze.com

Ved hjelp av banebrytende game-teknologi har bergensfirmaet Myreze utviklet et nytt virtuelt studio for USAs største værmelding kanal.

Myreze har nå designet et revolusjonerende nytt studio sammen med The Weather Channel – som når ut til 80 millioner husstander i USA.

Ved å ta i bruk morgendagens teknologi skapes her en oppslukende opplevelse der store virtuelle verdener veves sammen med vær presentasjonen, slik at ethvert værmelding segment omdannes til en fantastisk visuell historie fortalt gjennom realistisk grafikk.

– Myreze har vært en fantastisk samarbeidspartner i arbeidet med å få frem imponerende visuelle miljøer, slik at vi kan gjøre vær presentasjonene mer levende, sier designsjef Michael Potts ved The Weather Channel.

Det Myreze har skapt er rett og slett verdens første virtuelle tv-kanal, med et studio som sømløst kan forvandle seg til hva slags vær tv-kanalen forutsier. Dette kan være alt fra å fylle studioet med sommer sol og strandliv til å oppleve rushtiden i en travel by. I midten av studioet er det en sirkulær skjerm som viser dyptgående værdata i bestemte regioner i verden, mens det tilsynelatende åpne taket oversvømmer rommet med naturlig lys.

Det nye studioet vil være det sentrale knutepunktet for værrelaterte nyheter rundt om i USA i mange år fremover, og markerer både en ny begynnelse for The Weather Channel og en spennende start på deres partnerskap med Myreze. 

«At et lite selskap fra Bergen får gjøre verdens første virtuelle TV-kanal kan samenlignes med at en bilmekaniker i Nord Norge plutslig får i oppgave å bygge den neste romfergen for NASA» – Björn Myreze, CEO i Myreze

IBM som er eier av The Weather Channel har alltid vært kjent for å sprenge grenser. Og med hjelp av Epic Games som er kjent for blant annet Fortnite og Zero Density presenteres været i et univers som tidligere bare har vært brukt i spillverden.

Det amerikanske TV-nettverket The Weather Channel (https://weather.com/) er USAs ledende værmeldingskanal. De gir den mest omfattende analysen av værsituasjonen, og er landets eneste 24-timers kilde til nasjonal storm dekning. The Weather Channel er også ledende når det gjelder å bruke ny teknologi, og har i ti år på rad blitt rangert som «TV News Brand of the Year» av Harris Poll.

Myreze (http://myreze.com/) er et merkevare- og bevegelsesgrafikkfirma med lang erfaring innen virtuell virkelighet. Med base i Bergen har de samarbeidet med blant andre TV 2, Saudi-Arabias Al-Arabiya og Kinas CCTV. Selskapet bruker ny og banebrytende teknologi, og står bak produksjoner og visuell design som har blitt sett av milliarder over hele kloden.

Wheather forecast in US with Norwegian help(Photo: Myreze.com)

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*