Telenor Group har valgt Knowit Experience som eksklusiv partner for merkevarestrategi og identitet de neste tre årene.
Telenor er en sterk, global merkevare som opererer i åtte markeder og med nærmere 160 millioner abonnenter. Etter en knallhard konkurranse med flere aktører er det nå klart at Knowit Experience er valgt til å bistå med å definere retning for merkevaren globalt.
– Telenor er ekstremt synlige i mange markeder, og betyr mye for mange. Vi kommer først og fremst til å ha et globalt fokus. Det vil være sentralt å sette retning for hva som skal være felles i alle markeder og å definere hvor det skal være rom for lokale tilpasninger, forteller Miriam Lillevand, kundeansvarlig og merkerådgiver i Knowit.
Konkurransen har vært omfattende og Knowit tar over etter det London-baserte designbyrået Design Bridge / Superunion. Avtalen har en varighet på minimum tre år, med opsjon på ytterligere to år.
I kjerneteamet som skal bistå Telenor Group finner vi blant annet merkevarestrateg Nina O’Gorman og lead designer Marc Ligeti som har vunnet mer enn 80 designpriser i inn- og utland.
– Det blir spennende å jobbe for en ambisiøs og internasjonal kunde innenfor en bransje som er i stor endring. Vi gleder oss til å sette i gang, sier O’Gorman.
Director of Brand Identity i Telenor Group, Marte Celine Jacobsen, forteller at alle byråene de var i dialog med hadde solid kompetanse og skapte sterk konkurranse.
– Knowit demonstrerte forståelse for vår kompleksitet og identifiserte forbedringsområder vi selv har vært opptatt av å gjøre noe med. I tillegg viste de en designtilnærming og arbeidsmetodikk som passet våre ønsker. Med sterk og bred kompetanse, og ikke minst god kjemi, ser vi frem til et givende samarbeid, forteller Jacobsen.
Fredrik Ekerhovd, som leder Knowit Experience i Norden, er stolt av teamet som har vunnet denne kontrakten.
– Konkurransen om å levere kompetanse innen merkevare og design til store internasjonale telecomselskaper er skarp. Knowit Experience har et av de største merkevare- og designmiljøene i Norden, og jeg tror en av våre styrker er at vi evner å jobbe på tvers av markeder og bransjer med spisskompetanse innen strategi, design og det digitale. I Knowit er vi opptatt av å levere på vår visjon om et bærekraftig og menneskelig samfunn, og Telenors visjon «empowering societies» stemmer godt overens med hvordan vi kan være med på å forenkle menneskers hverdag.
Knowit Experience er et forretningsområde innenfor Knowit med rundt 900 spesialister innenfor teknologi, design og kommunikasjon, med tjenester som spenner over hele den digitale kundeopplevelsen. Med kompetanse innenfor web, e-handel, analyse, markedsføring, design og data, hjelper Experience kunder og organisasjoner i den digitale tranformasjonen. Kundene er representert i en rekke ulike bransjer, der blant annet offentlig sektor, telekom, retail og helse er godt representerte.
På bildet: Marte Celine Jacobsen, Director of Brand Identity i Telenor Group (t.v.) og teamet i Knowit; Miriam Lillevand, Nina O’Gorman, Marc Ligeti, Carine Nylander, Ørjan Sveen og Roar Skotte.
For mer informasjon, kontakt
Miriam Lillevand, Knowit Experience Oslo, +4740291361 eller miriam.lillevand@knowit.no
Marte Celine Jacobsen, Telenor Group, +4745255917 eller marte-celine.jacobsen@telenor.no
Fredrik Ekerhovd, Managing Director Knowit Experience, +47 957 49 156, fredrik.ekerhovd@knowit.no
Christina Johansson, Kommunikationschef Knowit AB, +46 70 542 1734 eller christina.johansson@knowit.se
Om Knowit
Knowit er digitaliseringskonsulenter med en visjon om å skape et bærekraftig og menneskelig samfunn gjennom digitalisering og innovasjon. Knowit støtter sine kunder i den digitale transformasjonen og skiller seg fra andre konsulentselskap gjennom en desentralisert organisasjon og agile arbeidsmetoder i kundeoppdrag. Virksomheten er delt inn i fire forretningsområder, Solutions, Experience, Connectivity og Insight, som tilbyr tjenester innen systemutvikling, digitale kundeopplevelser, internet of things, cloud, cybersikkerhet og management consulting. Kompetanser fra ulike forretningsområder kombineres ofte i kundeoppdrag.
Knowit ble opprettet i 1990 og har i dag rundt 4300 medarbeidere, hovedsakelig i Norden, men også med virksomhet i Tyskland og Polen. Knowit AB ble børsnotert i 1997, og er notert på NASDAQ OMX Stockholm Mid Cap. For mer informasjon om Knowit, besøk gjerne knowit.no
Om Telenor
Telenor er et internasjonalt selskap med en historie som strekker seg over 165 år, men med et formål som aldri endret seg. Ved å styrke samfunn gjennom kommunikasjon, streber Telenor etter å fremme, inkludere og beskytte mennesker. Merkevaren og tjenestene er dypt forankret i mange nasjoner, hvor Telenor kobler folk til det som betyr mest. Selskapet har 160 millioner abonnenter og rundt 3000 ansatte, med en omsetning på 99 milliarder NOK (2022). Telenor er notert på Oslo Børs under tickeren TEL. For mer informasjon om Telenor Group, besøk gjerne telenor.com
Informasjonen er sendt gjennom Cision http://news.cision.com/no