Champa Magesh er vice president i Amadeus( Foto: Mynewsdesk)

Vi spurte mer enn 8 500 brukere av applikasjonen CheckMyTrip fra mer enn 40 land verden over, og som hadde reist i privatøyemed minst en gang 90 dager før COVID19-restriksjonene, om deres meninger. Undersøkelsen besto av ca. 50 spørsmål og var både kvalitativ og kvantitativ. 

Her er noen av de viktigste resultatene av studien:

  • Reiselysten er fremdeles stor. Nesten tre fjerdedeler av de spurte sider at de kommer til å reise i løpet av de tre første månedene etter at COVID19-restriksjonene er opphevet. Enda mer oppmuntrende er det at samme majoritet sier at de forventer å ha samme eller større reisebudsjett tilgjengelig.
  • Detaljert informasjon er viktig. De reisendes fortrolighet med å fly, bo på hotell og reise med tog eller leiebil er fortsatt overveldende sterk. 65% av de spurte sier informasjonen om COVID19-forebyggende tiltak er «svært viktig» før de booker hotell, mens 62% sier det samme om flyreiser.
  • Beredskapsplaner er ikke lenger valgfritt. Viktigheten av reiseforsikring øker hos unge og gamle. Minst en tredjedel av de som deltok i undersøkelsen sier at de søker mer reiseforsikringsdekning enn før COVID19.
  • Reisebyråenes tid er ikke forbi. Reisende setter nå større pris på problemløsning og support, spesielt når det gjelder lengre reiser. 70% av alle de spurte var interessert i spesialtilpassede reiseopplevelser, enten anbefalt av et reisebyrå eller utformet selv.

”Vår undersøkelse ”Destination X” viser at det finnes millioner av reisende der ute som drømmer om sitt neste eventyr. De behøver oss alle for å hjelpe dem til å navigere gjennom de endrede grenserestriksjonene, hvilke tilbud som finnes og andre operasjonelle irrganger som kommer i deres vei for å gjøre drømmen til virkelighet», sier Champa Magesh, Executive Vice President for Retail Travel, Travel Channels, Amadeus.

Du kan lese en dypere analyse av undersøkelsen på engelsk her: Destination X- Hva vil privatreisende ha i en COVID19 kontekst».

Amadeus’ løsninger hjelper reisende med å finne og planlegge sine reiser gjennom et økosystem av reisebyråer, søkemotorer, charterreisebyråer, flyselskaper, flyplasser, hoteller, leiebiler og tog.

Vi har utviklet vår teknologi sammen med partnere i reiselivsbransjen gjennom mer enn 30 år. Ved å kombinere omfattende innsikt om hvordan folk reiser med evnen til å utvikle og levere de mest komplekse, pålitelige og virksomhetskritiske systemene for kundene er vi med på å koble sammen 1,6 milliarder personer i året med reiseleverandører i mer enn 190 land.

Med 16 000 ansatte på 70 kontorer over hele verden har vi både et globalt perspektiv og lokal tilstedeværelse på de markedene der kundene trenger oss.

Vi er her for å skape fremtidens reiser, og vi arbeider hele tiden for å utvikle bedre teknologi som skaper bedre reiseopplevelser.

Amadeus er et IBEX 35-selskap notert på den spanske børsen under AMS.MC.

For mer informasjon om Amadeus, gå til www.amadeus.com

Travolution Yearbook viser at folk fortsatt har lyst til å reise( Ill: Amadeus)

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*