John Lonergan vice president i Airline Digital(Photo: Mynewsdesk)

Når flypassasjerene nå så smått har begynt å booke fly igjen, har ikke flyselskapene råd til å gå glipp av en eneste mulighet til å vinne tilbake inntektene sine. Derfor er det viktigere enn noen gang for dem å differensiere, optimere og øke sin digitale tilstedeværelse for å på en enkel måte kunne tilby de reisende et relevant tilbud. Evnen til å raskt endre på salgsstrategier og å skape dynamiske kampanjer kommer til å være avgjørende for flyselskapene for å tilpasse seg den endrede etterspørselen fra markedet. Derfor integrerer Amadeus nå Adobe Experience Manager – det ledende systemet for digital innholdshåndtering – med Amadeus Experience Suite (DES).

Paul Robson, Adm. Dir for International på Adobe sier: «Samarbeid er nå viktigere enn noen gang for å sikre kreativitet og å drive den digitale transformasjonen fremover på tvers av alle bransjer. Vi har derfor utvidet vårt samarbeide med Amadeus og deres plattformer for å levere den beste digitale opplevelsen til alle reisende, og å hjelpe flyselskapene til å raskere komme tilbake«.

Partnerskapet gjør det mulig for flyselskapenes analytikere og markedsførere å raskt gjøre oppdateringer på sin hjemmeside i løpet av noen minutter, uten å måtte ta hjelp av teknisk support. Med Adobes innholdshåndteringssystem integrert med Amadeus DES blir det vesentlig enklere å skape, redigere og publisere et bredt digitalt innhold, og det gir større mulighet for skreddersøm. Dette gir flyselskapene en større autonomi til å tilpasse seg markedets behov.

John Lonergan, Vice President – Airline Digital & Data på Amadeus kommenterer: «Amadeus’ åpne arkitektur er utformet for å hjelpe flyselskapene med å samarbeide med de beste teknologileverandørene i bransjen, slik at de kan hele tiden fornye seg i tråd med markedet. Uansett flyselskapets størrelse eller digital modenhet vil dette nå bli realitet når Amadeus og Adobe gjør det mulig for flyselskapene å tilpasse sin digitale kundeopplevelse med minimal anstrengelse. Vi er stolte av å styrke vårt partnerskap med en så anerkjent leder på det digitale feltet«. 

Amadeus’ løsninger hjelper reisende med å finne og planlegge sine reiser gjennom et økosystem av reisebyråer, søkemotorer, charterreisebyråer, flyselskaper, flyplasser, hoteller, leiebiler og tog.

Vi har utviklet vår teknologi sammen med partnere i reiselivsbransjen gjennom mer enn 30 år. Ved å kombinere omfattende innsikt om hvordan folk reiser med evnen til å utvikle og levere de mest komplekse, pålitelige og virksomhetskritiske systemene for kundene er vi med på å koble sammen 1,6 milliarder personer i året med reiseleverandører i mer enn 190 land.

Vi er et selskap med globalt perspektiv og lokal tilstedeværelse på de markedene der kundene trenger oss.


Vi er her for å skape fremtidens reiser, og vi arbeider hele tiden for å utvikle bedre teknologi som skaper bedre reiseopplevelser.

Amadeus er et IBEX 35-selskap notert på den spanske børsen under AMS.MC.

For mer informasjon om Amadeus, gå til www.amadeus.com

Flyselskapene må tenke nytt. Norwegians fremtid avgjøres bl.a. på Irland.

Leave a comment

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*