Amerikanske medier jubler over Donald Trumps suksess. Ikke fordi de nødvendigvis liker politikken hans, men på grunn av hans opptreden og kontroversielle uttalelser. I tillegg er årets kampanjer uvanlig negative med skittkasting, nedlatende karakteristikker og usakelige debatter.
CBS-sjef Les Moonves feiret denne uken Trumps kandidatur og kalte kampanjen «bra for oss økonomisk». Han talte på en Telekom-konferanse i San Francisco, og kunne fortelle at «sirkuset av en presidentkampanje» har skapt en strøm av politiske annonsepenger, som «kanskje ikke er bra for USA, men forbannet bra for CBS».
– Så hva kan jeg si, pengene ruller inn, dette er gøy, fortsatte Moonves. Debattene har tiltrukket seg rekordmange seere, noe som gir store annonseinntekter, mest fra kandidatkampanjer, men også mer fra vanlig reklame.
– Jeg har aldri sett noe liknende, og dette vil bli et meget bra år for oss. Kandidatene snakker ikke engang om saker, de kaster bomber på hverandre, og jeg tror annonseringen reflekterer det. Det er fæl ting å si, men kom igjen, Donald, stå på, ikke gi deg!, ønsker CBS-sjefen videre.
Les Moonves la til at han ser på dette rent forretningsmessig, og at han selvsagt ikke velger politisk side på grunn av dette.