DNB sikrer forbedret operasjonell motstandskraft og medarbeider- og kundeopplevelse gjennom automatiseringsrammeverk levert av TCS.
DNB Bank ASA har nylig vunnet en pris for sin vellykkede automatiseringsreise gjennomført i samarbeid med TCS. Selskapet har mottatt HFS OneOffice Award 2022 under kategorien Native Automation.
DNB ønsket å transformere sitt IT-landskap både for å kunne gi kundene sine uavbrutte tjenester av høy kvalitet og for å håndtere utfordringene som oppstår fra en fragmentert IT-infrastruktur, langsomme digitale produktlanseringer, manuelle prosesser og høye driftskostnader. Som DNBs strategiske partner dro TCS nytte av sin Machine First™ Delivery Model (MFDM™) og agile metodikk for å automatisere driften. TCS har bygget et rammeverk for automatisering på DNBs eksisterende plattform for IT-tjenesteadministrasjon, og integrerte det med andre tredjeparts automatiseringsverktøy.
TCS fjernet manuelle berøringspunkter fra en stor andel av DNBs infrastruktur og applikasjoner på tvers av tre kategorier: kapasitet, systemytelse og generell effektivitet. TCS tok også i bruk sitt Cognix™ Blueprint Framework for å forbedre konfigurasjonstyringsdatabasens modenhet fra 46 % til 98 %.
Det nye rammeverket bygget av TCS har eliminert repeterende arbeidsoppgaver, økt produktivitet blant de ansatte og forbedret DNBs systemtilgjengelighet med 350 basispunkter. Agentenes tilgjengelighet har økt til 99,9 %, som har resultert i høy kundetilfredshet. Videre har et forretningstilpasset kommandosenter forbedret samarbeidet mellom IT og forretningen. TCS sin løsning har økt operasjonell agilitet og fleksibilitet og muliggjort høy tilgjengelighet av tjenester overfor kunder og ansatte ved å sikre stabil og sikker drift av bankens IT-systemer.
– Hos DNB er vår prioritet å akselerere innovasjon og fortsette vår transformasjonsreise for å være fremtidens bank, sier Alf Otterstad, EVP, Infrastructure & Engineering Productivity, Technology and Services, DNB. TCS har vært en ekte partner, og deres MFDM-tilnærming har hjulpet oss med å oppnå bærekraftig forretningsdrift med sikker IT-infrastruktur, som gjør det mulig for oss å nå kundene våre raskere enn noen gang.
– Vi er svært fornøyde med å ta del i DNBs transformasjonsreise, ved å ta i bruk MFDM for å forbedre operasjonell motstandskraft og forbedre medarbeider- og kunderopplevelser, sier Hemakiran Gupta, Business Unit Head – Mainland Europe, BFSI, TCS. Vi gratulerer DNB med seieren og ser frem til å oppnå videre suksesser sammen.
– DNB, i samarbeid med TCS, er verdige vinnere i Native Automation-kategorien til HFS OneOfficeTM Awards for deres Eliminate, Automate and Optimize-tilnærming, og deres fokus på å tilpasse transformasjon etter klare forretningsmål. Både kunden og tjenesteleverandøren var til enhver tid klar over deres visjon og retning, og sikret dermed rett kurs for å nå målet. Gratulerer til både DNB og TCS, sier Krupa KS, senioranalytiker, HFS Research.