I flere år har KSIndeks målt kundeservice I Norge. I vår varslet Kantar at de ville avslutte arbeidet med undersøkelsen, men nå skal den heldigvis fortsette. – Vi tar med oss Kantar videre, og skal utvikle undersøkelsen videre med vår erfaring og kompetanse fra et langt liv i kundeservice, forteller Bjarte Lyssand fra CustomerTrends.
CustomerTrends viderefører KSIndeks sammen med flere samarbeidspartnere: hovedsponsor LeadDesk, ansvarlig for konferansen Kundeservicedagene Tekna og kategorisponsor Teleperformance.
– Vi skal gjøre undersøkelsen enda større og viktigere sammen med våre gode samarbeidspartnere og kunder, sier Lyssand
Nyttige syn på bransjen
– CustomerTrends har tidligere jobbet mye med serviceledere og deres syn på markedet. Nå utvider vi vårt produktspekter med ny kundeinnsikt som vi gleder oss til å dele med kunder og omverdenen, sier Lyssand.
Kantar avsluttet gjennomføringen av KSIndeks i 2022, og tilbød CustomerTrends (CT) å videreføre målingen.
– Kantar, ved Finn Olav Sveinall og Erlend Espedal, har gjort en kjempejobb med å utvikle KSIndeks undersøkelsen de siste 10 årene. Det er med ydmykhet og respekt at vi nå overtar, sier Lyssand.
Direktør Lene Leikvoll fra Kantar signerer avtalen. FOTO: Kantar
Nye KSIndeks vil gjennomføres med samme metode som i tidligere målinger. Det er Kantar som står for datainnsamlingen, men nå som et oppdrag for CT.
–Tallene blir derfor sammenlignbare, og CT har tilgang på alle historiske data for å kunne fortsatt måle utvikling, forklarer Lyssand videre.
– Vi tror at vår innsikt i kunde- og brukerservice, vår gode dialog med ledende servicevirksomheter og vårt fokus på trender i inn- og utland vil gjøre undersøkelsen enda litt bedre og mer relevant. Sammen med fremoverlente kunder vil vi kontinuerlig utvikle undersøkelsen slik at den gir leseren unik innsikt i kundenes servicepreferanser, forteller Lyssand entusiastisk.