
Kundene skal først og fremst forholde seg til flyselskapene, deretter forsikringsselskapene.( Foto:Mynewsdesk).Gjensidige har allerede fått en rekke henvendelser fra kunder som er rammet av brannen på Heathrow flyplass.
Dette er kunder som skal reise til eller fra London eller skal mellomlande på flyplassen.
Først flyselskap – deretter reiseforsikring
– Vi ber kundene først og fremst forholde seg til flyselskapene. De ordner som regel med ombooking og noen selskaper dekker også hotell i påvente av ny flyvning, forteller kommunikasjonssjef Arne Voll i Gjensidige.
For kunder som ikke har påbegynt sin reise, og befinner seg hjemme, er det ingen dekning på reiseforsikringen for eventuelle kanselleringer, endringer i reiserute eller for reiser som nå ikke blir gjennomført som følge av brannen.
For kunder som befinner seg på reise nå og blir rammet av brannen i form av kansellert eller ombooket fly, skal de først og fremst forholde seg til flyselskapet.
– Kostnader kundene blir sittende igjen med knyttet til hotell, transport eventuelt ny reiserute kan meldes inn til oss på reiseforsikringen, sier Voll. Han ber derfor alle ta vare på kvitteringer og annen dokumentasjon for eventuelle utlegg knyttet til forsinkelsen.
– Det er viktig å poengtere at kostnader vil bli dekket etter gjeldende vilkår. Er en usikker på hva en kan få dekket og ikke, ta kontakt med forsikringsselskapet, sier han.
Gjensidige er et ledende nordisk skadeforsikringsselskap notert på Oslo Børs. Vi har om lag 4800 medarbeidere og tilbyr skadeforsikring i Norge, Danmark og Sverige. I Norge tilbyr vi også pensjon og sparing.