Etter den nylig vedtatte fusjonen setter Vipps og MobilePay handling bak ambisjonene. Som ett mobilbetalingsselskap, Vipps MobilePay, vil de samle alle produkter og tjenester i én app og på én plattform på bare 12 måneder. For å realisere de høye ambisjonene har selskapet bestemt hvordan den fremtidige produktporteføljen skal se ut, sier den danske pressesjefen Sofie Findling i Vipps Mobilepay AS.

Umiddelbart etter godkjenningen av fusjonen mellom Vipps og MobilePay til å bli Vipps MobilePay AS, går de to selskapene sammen og setter full fart på tiltakene for å skape den beste og mest brukte digitale lommeboken for brukere og bedrifter i Norden. I begynnelsen av 2024 er ambisjonen å lansere én app, merket som MobilePay i Danmark, og én felles plattform, som legger grunnlaget for enda bedre mobile betalingsløsninger på tvers av Norden.

-For oss handler denne fusjonen ikke bare om betalinger. Drømmen vår er å gjøre det enklere for bedrifter og partnere å digitalisere alle former for handel med kunder og samtidig sikre en veldig enkel og trygg brukeropplevelse» sier Claus Bunkenborg, viseadministrerende direktør i Vipps MobilePay og dansk landssjef for MobilePay: «Med mer enn 11 millioner brukere, over 400 000 butikker og nettbutikker over hele Norden og de to sterkeste merkevarene i Norge og Danmark samt høy vekst i Finland, har vi et sterkt utgangspunkt. Men vi må raskt skape den felles plattformen og må allerede ta dristige og konkrete beslutninger for å skape det riktige grunnlaget.»

Siden fusjonen ble en realitet 1. november, har Vipps og MobilePay måttet begynne å dele bedriftsdata og informasjon med hverandre. I den fasen har selskapet kritisk vurdert dagens produktspekter og bestemt hvilke produkter som skal fortsette og hvilke som ikke skal.

Kampanjen støtter Redd Barna og deres arbeid for å beskytte barn i sårbare miljøer og situasjoner. Bak kampanjen står det svenske marketing-tech-byrået Adoveo. Kampanjen er et samarbeid mellom matkonsernet Mondelez sitt frokostprodukt Philadelphia og Redd Barna. «Det er en spennende og ny måte å gjennomføre innsamling på tvers av landegrenser. Hos Vipps MobilePay synes vi at samarbeidet med Swish også gir et flott nordisk perspektiv, sier Anette Bøje, landssjef for Vipps MobilePay i Danmark. Kampanjen når 19 millioner mobilbetalingsbrukere Adoveos løsning brukes allerede av flere organisasjoner i Sverige til ideelle donasjoner, kampanjer for sosialt ansvar og av kommersielle merkevarer.

DnB skriver at Folk har tatt imot Vipps med åpne armer siden appen ble lansert på forsommeren 2015. Vipps er tilgjengelig for alle, ikke bare DNB-kunder. Den fungerer for både iOS, Android og Windows Phone. Appen har gjort det enklere til folk å betale tilbake penger du skylder og enklere å gi pengegaver. Nå blir Vippsing også en del av hverdagsbetalingen, og skal bidra til å forenkle betalingen både på nett og i butikk.

– Vipps har etablert seg som den suverent mest brukte appen for vennebetaling med over to millioner nedlastinger. Nå har vi fullt fokus på å utvikle Vipps til å omfatte hverdagsbetaling. Vi tror at utrykket «å vippse» vil bli et like vanlig utrykk som «å dra kortet» i løpet av det kommende året, sier Rune Garborg.

– Vipps er enkel i bruk og egner seg veldig godt til hverdagsbetaling, derfor har det vært viktig å få på plass betalingsløsninger i butikker og tjenester som folk bruker ofte. I løpet av sommeren og høsten vil Vipps kunne benyttes til å betale for varer og tjenester på en rekke brukersteder, og listen over plasser der du kan benytte Vipps øker for hver dag som går.

Sjef for Vipps i Norge, Rune Garborg er her fotografert av DnB. Idag er han i Vipps Mobil Pay

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*