I den grad Bebe Rexha trenger en introdusering, så snakker vi om en av verdens desidert største og mest kjente artister. Hennes kreative multitalent har blant annet resultert i massive 16 milliarder globale strømninger på tvers av plattformer, over 40 millioner følgere på sosiale kanaler, 4 Grammy nominasjoner, i tillegg til at hun er en aktiv talskvinne for LGBTQ-rettigheter. Bebe er i disse dager aktuell med sitt tredje studioalbum – «Bebe».
Det at Bebe Rexha nå går inn på eiersiden i Provocativo – og som ambassadør for de gylne boblene – resulterer i et av de største kommersielle samarbeidene mellom en global artist og et norsk selskap, noensinne har inngått.
«Det hele startet med en gjensidig forelskelse.., der Bebe Rexha oppdaget smaken av vår cava og falt pladask for den litt småfrekke merkevaren. Vi så umiddelbart muligheten for et perfekt ekteskap, med sammenfallende verdier og hennes sterke og tydelige stemme som inspirerer og engasjerer rundt åpenhet, egenverd og kreativitet for millioner av mennesker globalt.» sier Hans Christian Holst, gründer og CEO i PROVOCATIVO.
Om samarbeidet sier Rexha:
«Provocativo handler om å være rampete og fryktløs, og utfordre status quo, akkurat som meg som foretrekker å leve i nuet. Det tradisjonelle blir fort kjedelig. Jeg er ikke den som følger normen, men jakter konstant det dristigste og beste valget for meg!»
«Uten våre kjerneverdier hadde dette samarbeidet aldri blitt til. I selve navnet og den visuelle profilen til Provocativo ligger det at vi støtter og heier på alle som står opp for sin sak og viser hvem de er. Bebe Rexha er en av verdens mest kjente og tydelige inspirasjonskilder på nettopp dette. Hun elsker glam, men tør også å vise hvem hun er bak den globale «kjendis-masken», og dele hvilke problemer og utfordringer hun både har opplevd, og fortsatt møter i sin karriere. Dette står det utrolig respekt av, og vi er enormt glade for våre felles verdier, og at vi har henne med på laget. Provocativo utfordrer en svært tradisjonell og kjedelig kategori – som trenger litt liv og røre. Det handler om spontanitet, det å tørre og benytte enhver anledning til å feire det særegne. Nettopp derfor er Bebe Rexha den perfekte partner og medeier for oss. Vi er her for å gi den boblekategorien et spark i baken!» sier Holst.
«Holst, har 25 års erfaring fra bransjen, herunder ulike stillingen i Solera, Stenberg & Blom, Best Cellars og United Distilers (Diagio), men har med tiden spesialisert seg på utvikling av alkoholholdige merkevarer for det Amerikanske markedet. Han har også fått med kjendiser på laget tidligere, som da han grunnla varemerket Conjure Cognac med Ludacris i 2010, eller samarbeid med Mandela familien, her satt han også som styremedlem i House Of Mandela. Holst kan videre vise til etableringen av flere merkevarer med god realisering, herunder Black Tears Rum (andre JV på Cuba innen alkohol) og Beso Del Sol Sangria som ble solgt til The Wine Group.
For pressebilder eller medieinformasjon, vennligst se bubbles@provocativo.com
For mer informasjon om Provocativo globalt, vennligst se www.provocativo.com.
Om Provocativo:
PROVOCATIVO er allerede distribusjon i 31 stater, og er tilgjengelig i ledende detaljhandel, hotell og restauranter over hele USA og online i 40 stater, når det nå lanseres. Provocativo lanseres nå også i Kina, Storbritannia, Spania, Bermuda, Mexico og Canada fra sommeren 2024. I Norge er den akkurat blitt tilgjengelig i bestillingsutvalget.
Med en vekst i produksjonen av musserende vin er opp 57 % siden 2002, og en forventet vekst på 7 % årlig, anslås denne kategorien på 42 milliarder dollar å øke til 58 milliarder dollar innen 2028.
PROVOCATIVO er prisvinnende innen design og smak, og mottok flere prestisjetunge priser ved PR%F Awards, kjent som en av de største vin- og brennevinskonkurransene i verden og drevet av Food and Beverage Magazine.
PROVOCATIVO ble enstemmig kåret til 100 poengs «Century Club»-prisvinner av alle 70 dommere for merkevarebygging og markedsføring, den høyeste utmerkelsen som ble gitt.
I tillegg ble PROVOCATIVO – produsert ved hjelp av den tradisjonelle metoden i hjertet av Vilafranca del Penedès, Spania – tildelt Double Gold for sin høykvalitets og tilgjengelige smaksprofil.
PROVOCATIVO tilbyr flaggskipet Brut Cava i både 750 ml flasker og magnum. Provocativo er tilgjengelig online direkte til forbrukere i 44 stater i USA og vil være tilgjengelig i utvalgte utsalgssteder i de fleste amerikanske stater, Storbritannia, Spania, Bermuda og Norge fra sommeren 2024.
Bebe Rexha blir den største aksjonæren i PROVOCATIVO, og demonstrerer med dette et skifte i den tradisjonelt mannsdominerte alkoholindustrien.
If you would rather not receive future communications from Provocativo AS, let us know by clicking here.
Provocativo AS, Hoffsveien 1 A, Oslo, – 0275 Norway.
Foto: Gründer Hans Christian Holst og Bebe Rexha(t.h.)