Norwegians trafikktall for oktober viser en fortsatt vekst i antall passasjerer, og for første gang siden pandemien brøt ut har over en million passasjerer reist med Norwegian i løpet av en måned. Selskapet er tilbake med et godt rutenett innenlands og med direkteflyvninger til populære destinasjoner i Norden og i Europa.
— Dette er den sjette måneden på rad med en økning i antall passasjerer, og vi er svært glade for å se at reiselysten også ser ut til å holde seg høy inn i vintersesongen. Nå ser vi også at stadig flere ønsker å reise til storbyer igjen, sier Geir Karlsen, konsernsjef i Norwegian.
I oktober hadde Norwegian 1 203 205 passasjerer, som er en økning på nær 900 000 sammenlignet med i fjor. Sett opp mot oktober 2020 har den totale kapasiteten (ASK) økt med 195 prosent og passasjertrafikken (RPK) er opp 340 prosent. Videre lå fyllingsgraden i oktober på 82,7 prosent, en oppgang på 27 prosentpoeng sammenlignet med i fjor.
I oktober hadde Norwegian 48 fly i drift. 99,9 prosent av oppsatte flyvninger ble gjennomført, og av disse var punktligheten på 88,3 prosent.
Norwegian ble grunnlagt i 1993, mens lavprisselskapet med Boeing 737-fly kom på vingene i 2002. Siden den gang har målet vårt vært å tilby smarte og hyggelige reiseopplevelser til lave priser.
Norwegian er kåret til Europas beste lavprisselskap seks år på rad av Skytrax, og Norwegians fordelsprogram, Norwegian Reward, er fire år på rad kåret til «Flybransjens beste fordelsprogram i Europa/Afrika» under Freddie Awards i USA. Siden 2012 har Norwegian vunnet over 55 priser for våre produkter, service og nyskapning innen luftfarten.
I 2019 ble Norwegian det første flyselskapet som signerte FNs program for klimatiltak og forpliktet seg dermed til å bli klimanøytralt innen 2050.
Norwegian tilbyr rimelige flyreiser med utmerket kvalitet i et nettverk av kortdistanseruter i Norden og til europeiske nøkkeldestinasjoner.