Winningtemp starter opp i Oslo( Foto: Mynewsdesk)

De siste årene har vært veldig fremgangsrike for HR-techselskapet Winningtemp. Nå er tiden kommet for å ekspandere utenfor Sveriges grenser, og først ut blir Oslo.

– Det skal bli spennende å komme seg inn på det norske markedet. Det er klart for vårt innovative produkt, sier Jonas Henriksson, Country Manager Norway, Winningtemp. 

Da Jonas Henriksson begynte i Winningtemp for drøyt et år siden, var han den 17. ansatte. I dag jobber det over 50 personer i selskapet som fortsatt vokser i høyt tempo. Stadig flere bedrifter etterspør den innovative HR-plattformen som kan måle organisasjoners og ansattes trivsel, der formålet er å øke arbeidsglede, engasjement og minske sykemeldinger. Fjorårets inntak av risikokapital fra blant annet Norrsken Foundation har bidratt til at Winningtemp har vokst betraktelig, og Jonas Henriksson ser med glede frem til etableringen i nabolandet. 

– Vi har vært og snust på det norske markedet tidligere og har allerede en del kunder her. Nå tar vi et stort steg videre og åpner kontor, hvilket kjennes utrolig bra. Vi har fått et positivt møte med markedet og det føles virkelig som vi er her til rett tid, sier Jonas Henriksson. 

Stort fokus på trivsel på arbeidsplassen

Norge ligger, akkurat som Sverige, foran når det kommer til å ivareta medarbeidernes trivsel og engasjement, samt godt arbeidsmiljø. Et tydelig tegn på det er blant annet å ha innført 37,5 timers arbeidsuker. Jonas Henriksson tror at Winningtemps plattform kommer til å passe perfekt på norske arbeidsplasser ettersom det fortsatt, på mange måter, savnes innovativ teknikk som kan forenkle HR-arbeidet. 

– Vi ser et enormt potensiale for vår tjeneste her. Bedrifter og organisasjoner ligger foran når det kommer til innstilling rundt arbeidsmiljø og trivsel blant medarbeiderne, men det savnes rett verktøy for å arbeide med spørsmålene på en enkel måte, sier Jonas Henriksson. 

Mer enn et målingsverktøy

Winningtemp bygger på forskning og AI og er mye mer enn bare et verktøy som måler arbeidsglede. Tjenesten fokuserer på stadig forbedring og på å skape gjennomslag i organisasjonen, noe som trengs i det raskt utviklende samfunnet vi lever i, der kompliserte prosesser og årlige medarbeidersamtaler ofte tar for lang tid. Winningtemps nye kontor i Oslo åpnet i begynnelsen av september og Jonas Henriksson har allerede merket stor interesse, både fra kunder og i rekrutteringsprosesser. 

– Min oppgave nå er å etablere kontoret og få i gang hele virksomheten. Vi har allerede rekruttert noen veldig dyktige medarbeidere, både innen salg og Customer Success Management. Det er en riktig spennende fase vi er inne i, med et unikt produkt som skaper så mye merverdi for organisasjoner, sier Jonas Henriksson. 

Winningtemps Chief Revenue Officer, Robert Spethz, ser også veldig positivt på etableringen i Norge. 

– For at selskapet skal fortsette å ekspandere er det strategisk viktig med en etablering på nye marked, og med vårt Oslo-kontor oppnår vi vår første milepæl. Med den ekspertkunnskapen som finnes i selskapet og det tydelige markedsbehovet vi opplever for et verktøy som støtter ledere i å kunne utvikle et produktivt arbeidsmiljø med høy trivsel, forventer vi oss en rask vekst også på det norske markedet, avslutter Robert Spethz. 

Om Winningtemp

Winningtemp ble grunnlagt i 2014 av Mathias Hansson og Pierre Lindmark. Ideen ble skapt ut fra et behov om å samle personopplysning på en mer kvalitetssikker måte og visualisere individers utvikling i sanntid, for å kunne knytte den til organisasjonens vekst. Løsningen ble Winningtemp – en AI-basert, intuitiv plattform. Gjennom dataintelligens og prediktiv analyse hjelper Winningtemp selskapet å forsterke medarbeidernes engasjement og motivasjon, bygge sterkere relasjoner, forbedre arbeidsglede, minske personalomsetning og sykefravær, og øke produktivitet. 

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*