Konsernsjef Ronny Blomseth i Power Sweden(Foto Tore Skaar)

Den norske forbrukerelektronikk-kjedne Power, som tidligere var etablert i Sverige under merke Expert, redusrer sine ekspansjonsplaner  Sverige og permitterer halvparten av arbeidsstokken over Kjølen, skriver det svensk nettstedet Media Markt. Sverige er for tiden inne i en kraftig høykonjunktur men Power greide ikke å åpne sitt første elektronikkvarehus som planlagt, skriver Nordens Nyheter.

Power lanserer i disse dager sine svenske ekspansjonsplaner, og den første fysiske varehuset forventes å åpne etter planen om 12-24 måneder. Samtidig sier selskapet opp seks av de elleve ansatte i Sverige.

-Det er to grunner til dette. For det første hadde vi tenkt tenkt å åpne den første fysiske butikk i 2017 men åpningen har blitt utsatt. Den andre grunnen, og konsekvensen av det er at vi derfor ikke har så mange ansatte i Sverige i dag, sier administrerende direktør Ronny Blomseth til Media Markt Power etablerte sin e-handel i Sverige i april 2017. Ifølge Ronny Blomseth selskapet har ennå ikke begynt å se på konkrete store steder. I begynnelsen av 2017 sirkulerte feil rykter at Expert ville ha kjøpt Media Markt varemagasin Sverige. Dagens bransje var et av mediaene som gjengis de feilaktige Power skriver på sine nettsider at kjeden er Nordens nye elektrogigant som utfordrer markedet med prisrobot og oppdaterte nettpriser i butikk. Power startet i Danmark i 2015, åpnet senere i Finland og Sverige, og i mai 2017 kom Power til Norge. I Sverige går det altså tregere enn planlagt, og det planlagte varehuset på svensk side kan bli utsatt til4, skriver Nordens Nyheter.

Anders Nilsen under åpningen av Powers varehus på Jessheim(Foto: power)

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*