Björn Myreze i det splitter nye lokalet til Bloomberg Asharq i Business District i Dubai.

Etter å ha skapt verdens første virtuelle TV-kanal for The Weather Channel fortsetter det lille selskapet fra Bergen den virtuelle reisen med å kle opp Bloomberg sin nye TV-kanal i ny drakt. I disse rare Covid 19 tider har verden fått øynene opp for det lille selskapet fra Bergen. Etter å ha skapt virtuelle opplevelser i over 5 år har verden virkelig sett hvor viktig det er å kommunisere på nye og mer effektive måter sier daglig leder og gründer Björn Myreze.

Teleporterer mennesker verden rundt. Fra niende etasje i Media City Bergen skaper det virtuelle grafikkselskapet Myreze TV-kanaler, Webinarer, Musikkvideoer og reklamefilmer verden rundt. Nylig har de kledd Bloomberg sin nye satsning i Dubai, Bloomberg Asharq i nye virtuelle klær. Brand, design, vignetter, studio og musikk blir skapt fra byen mellom de syv fjell. 

Selv programlederene til kanalene i Midtøsten blir teleportert opp til kontoret vårt hvor vi kan sette sammen nyhetsfortellinger som verden ikke har sett før. 

«Med Myreze´s unike visjon og fokus på detaljer, var vi i stand til å levere et utrolig resultat som ikke bare gir våre seere best tilgang til relevant informasjon de trenger, men gir dem en kraftig visuell opplevelse som gir mening. » – Dr. Nabeel Alkhatib
Kanalsjef, Bloomberg Asharqf

Morgendagens virtuelle verden Den flinke gjengen i Myreze har allerede jobbet for kunder som statskanalen i Kina CCTV til The Weather Channel i USA og Epic Games. Over en milliard mennesker har sett kreasjonene til det Norske selskapet og flere store internasjonale brands har åpnet øynene for hvordan virtuell teknologi er kommet for å bli. Alt fra virtuelle musikk-konserter til sport og værsendinger. Vi er også i dialog med Play Magnus sin sjakkturne for å skape en sjakk-sending i en virtuell verden, FOX Sports om morgendagens sportssending og RIOT games sine e-sport sendinger.

«Myreze har vært en langvarig samarbeidspartner, og vi verdsetter deres høye standarder og effektive løsninger som skyver vår merkevarebygging og virtuelle evner til neste nivå. Takket være dem var vi i stand til å få tak i den virkelig spektakulære lanseringen av Asharq med stor suksess.» – Fadi Radi
Kreativ leder, Bloomberg Asharq/Al ArabiyaVirtuell historiefortelling Da Bloomberg Asharq kontaktet oss ville de ha et helt nytt design på kanalen, nye identiteter og ikke minst en virtuell løsning på studiosendingene sine. Sistnenvte ble til en hel verden der Bloomberg Asharq kan fortelle historier på en helt nye måte. Noe som ble vist forrige uke da Asharq sin programleder fortalte en Augmented Reality historie om innkjøp av F22 og F35 jagerfly. Historien begynner inne i studio før kamera zoomer ut og viser jagerflyene sin flygning i luften over kanalens nye studio. Sendingen ble vist for millioner av mennesker og allerde etter 24 timer var den delt av 2.2 millioner mennesker på facebook. Det viser at denne måten å fortelle historier på er både engasjerende og effektiv.

«Vi er stolte over å få være med på å jobbe med et så enromt anerkjent selskap som Bloomberg. Vi har lært en ting i disse rare Covid 19 tider, og det er at vi må finne smartere og mer grønne måter å kommunisere på. Nå kan TV-kanaler reises og underholdning skapes via internett og ikke via flyreiser«, sier Björn Myreze Gründer av Myreze til Nordic News.

Bloomberg følger debatten om Europa velger jagerflyet F-35( Foto: Myrenze/Bloomberg)

Denne artikkelen har 1 kommentar

  1. Nordic News var ørst ute med at Finland kan kjøpe amerikanske jagerfly i konkurranse med svenske Gripen

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*