ABAX og Automile kunngjorde i dag at de har inngått en avtale der ABAX gjør oppkjøp av Automile.(Foto: Mynewsdesk)

LARVIK / STOCKHOLM. ABAX og Automile kunngjorde i dag at de har inngått en avtale der ABAX Sweden AB gjør oppkjøp av Automile Holding AB, en ledende leverandør av telematikk og IoT-løsninger i Norden. Sammen vil de danne et ledende nordisk SaaS-selskap som leverandør av telematikk og IoT-tjenester med over 350.000 abonnement i Europa og USA. Oppkjøpet ventes fullført innen utgangen av oktober 2020.

Fremtidens løsninger: Innovasjon med den mest moderne, åpne telematikkplattformen

Automile har 87.000 abonnenter av sin kjernetjeneste, med kunder i Sverige, Norge, resten av Europa og USA. Gjennom oppkjøpet vil Automile-kunder kunne forbedre sine nåværende løsninger med full tilgang til ABAX globale IoT-nettverk, med en enestående geografisk dekning. Kombinasjonen vil tilføre ytterligere innovasjon og verdiøkende tjenester for kunder av begge selskapene.

– Oppkjøpet er et viktig steg for å styrke vår virksomhet samt forbedre vår posisjon i Norden, Europa og globalt ytterligere. Sammen med Automile vil vi være i forkant innen innovasjon med den mest moderne, åpne og avanserte telematikkplattformen, forteller Morten Strand, CEO i ABAX.

Morten Strand, CEO ABAX Group 

Økt kundeverdi: Ved å kombinere selskapene vil tjeneste bli mer attraktive

Eksisterende og nye kunder vil få tilgang til hele produktutvalget fra både ABAX og Automile.

– I Automile etterstreber vi konstant produktutvikling for å overgå kundens forventninger. Med ABAX kan vi nå levere et enda bredere tilbud, sier Jens Nylander, administrerende direktør og gründeren bak Automile.

Tilpassede mål: å bygge en global telematikkleder gjennom lønnsom vekst

Etter mange år med omfattende investeringer innen innovasjon og nye tjenester, er Automile i dag et raskt voksende og lønnsomt SaaS-selskap.

– Målet mitt har vært at Automile skal assosieres med vekst, gode bruttomarginer og høy lønnsomhet, og ABAX deler de samme målene om å skape verdi for aksjonærene. Sammen får vi en betydelig større abonnementsbase som danner fundamentet til å fortsette som en global og lønnsom telematikkleder som skaper verdi for våre kunder, sier Jens Nylander.

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*